Rok 2012 był dla Euro NCAP nowym etapem w ocenie bezpieczeństwa czynnego i biernego (obejmującej obecnie 4 kryteria). Wyniki nowego Renault Clio okazały się modelowe: 88 proc. za ochronę dorosłych, 89 proc. za ochronę dzieci, 66 proc. za ochronę pieszych i 99 proc. za systemy wspomagające prowadzenie.
Dzięki otrzymanej nocie 85 proc., nowe Renault Clio uzyskało jeszcze lepszy wynik niż model poprzedniej generacji, plasując się na czele segmentu i może się wręcz poszczycić najlepszą w nim oceną za bezpieczeństwo dzieci, zderzenie z pieszym i wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo. Dzięki tym wynikom Clio zostało uznane przez Euro NCAP najlepszym samochodem roku 2012.
Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO
EURONCAP – RENAULT CLIO
Wszystkie wersje tego modelu są wyposażone w ESC, ASR, ABS i wspomaganie nagłego hamowania oraz zmienne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i ogranicznik-regulator prędkości. W zakresie bezpieczeństwa biernego, wzmocniona konstrukcja nadwozia została wykonana ze stali o bardzo wysokim współczynniku sprężystości.
Lista systemów ochronnych, w który jest wyposażony ten samochód, jest imponująca: czołowe poduszki powietrzne o większej skuteczności działania, poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową z podwójnym czujnikiem zapewniającym szybsze wykrycie zderzenia, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia (na przednich siedzeniach), zagłówki chroniące przed skutkami zderzenia tylnego, ograniczniki napięcia pasów (na tylnych siedzeniach), poprzeczka przytrzymująca bagaże, siedzenia z systemem zapobiegania zjawisku nurkowania (Fix4Sure), 3-punktowy system mocowania fotelików dla dzieci na 3 miejscach (1 z przodu + 2 bocznych z tyłu) i 4 homologowane możliwe ustawienia w przypadku mocowania fotelika pasami oraz sygnał przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa (SBR) na wszystkich miejscach (dźwiękowy i świetlny).
Dostępna w opcji kamera i radar cofania pomagają w obserwacji najbliższego otoczenia. Nowe Renault Clio oferuje również wspomaganie ruszania pod górę dla niemal wszystkich dostępnych silników.
Renault prowadzi od ponad 50 lat badania i prace rozwojowe nad technologiami podnoszącymi poziom bezpieczeństwa w samochodach marki. W 2001 roku Renault Laguna jako pierwszy samochód w historii uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP. Od tamtej chwili podobny wynik uzyskało 12 modeli – w tym Clio 3 w 2005 roku – i to pomimo stałego zaostrzania kryteriów przez tę europejską organizację.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.