Organizacja EuroNCAP przyznała maksymalną notę pięciu gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa nowemu sportowemu sedanowi Infiniti – modelowi Q50.
Testy, w efekcie których samochód otrzymał maksymalna notę, przyniosły rezultat 86 procent w kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów oraz 85 procent w kategorii ochrony dzieci.
Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO
EURONCAP
Testowany model Q50 2.2d Premium wypadł dobrze także w kategorii wspomaganie bezpieczeństwa (Safety Assist), a Euro NCAP uznało, że standardowo montowany w tym modelu system automatycznego podnoszenia maski silnika jest bardzo efektywnym rozwiązaniem w zwiększaniu bezpieczeństwa pieszych.
– Każdy model Infiniti jest zaprojektowany tak, aby w każdej sytuacji zapewnić maksymalną ochronę kierowcy, pasażerom oraz innym użytkownikom dróg − powiedział Fintan Knight, szef Infiniti na Afrykę, Bliski Wschód, Indie i Europę.
Przypominamy, że model FX, który był poddany surowym testom Euro NCAP jako pierwsze Infiniti (w 2009 roku), także uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek.
Oprócz najbardziej zaawansowanych stref kontrolowanego zgniotu, każda wersja Infiniti Q50 zawiera następujące elementy poprawiające bezpieczeństwo:
– system przypominający o zapinaniu pasów dla każdego fotela;
– ogranicznik prędkości;
– system automatycznego podnoszenia maski;
– elektroniczną kontrolę stabilizacji toru jazdy;
– aktywną kontrolę trakcji;
– przednie i tylne światła przeciwmgielne;
– system monitorowania ciśnienia w oponach;
– system ułatwiający ruszanie pod górę;
– sześć poduszek powietrznych;
– kamerę cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
Fintan Knight dodał jednak, że chociaż maksymalna nota pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych dobrze świadczy o konstrukcji modelu Q50, to w Infiniti najważniejsze jest unikanie wypadków.
– Dzisiejsi kierowcy potrzebują wszelkiej pomocy, by za kółkiem czuć się wygodnie i bezpiecznie. W związku z tym Q50 jest dostępny z wieloma innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa – powiedział Fintan Knight.
Zobacz film na youtube.com
Linia Q50 zawiera (w zależności od wersji), kilka takich innowacyjnych technologii, w tym – stanowiący przełom w motoryzacji − elektroniczny system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego (Direct Adaptive Steering − DAS), eliminujący drgania kierownicy i niekontrolowaną zmianę toru jazdy podczas jazdy po nierównościach. Dostępny jest także aktywny asystent pasa ruchu (Active Lane Control), który powoduje wręcz „namagnesowanie” samochodu w jego pasie ruchu, redukując tym samym potrzebę ciągłego manewrowania kierownicą i zmniejszając zmęczenie kierowcy, zwłaszcza podczas długich podróży.
Liczne zaawansowane systemy (dostępne w zależności od wersji), wspomagają kierowców także w innych sytuacjach:
* Podczas manewru cofania, układ zapobiegania kolizjom z tyłu (Back-up Collision Intervention) wykrywa znajdujące się za samochodem poruszające się pojazdy (oraz inne obiekty) i ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi. W razie konieczności system może autonomicznie uruchomić hamulce, by uniknąć zderzenia.
* Systemy ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning) oraz system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention) najpierw ostrzegają kierowcę przed niekontrolowanym manewrem, a w przypadku braku jego reakcji, przywracają samochód na środek właściwego pasa ruchu.
* Podczas manewru zmiany pasa ruchu, pionierska technologia, jaką jest system eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention), pomaga kierowcy uniknąć zajechania drogi pojazdowi znajdującemu się w martwym polu.
* Przed zagrożeniami znajdującymi się przed pojazdem bezpośrednio poprzedzającym Infiniti, a więc poza polem widzenia kierowcy, ostrzega go kolejna pionierska technologia Infiniti − system przewidujący kolizję z przodu (Predictive Forward Collision Warning).
* Gdy, w celu uniknięcia kolizji, zajdzie potrzeba nagłego hamowania, prewencyjny system hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking) najpierw ostrzeże kierowcę, a następnie automatycznie rozpocznie hamowanie, wspomagając kierowcę w redukowaniu prędkości.
* Podczas manewrowania w ciasnych miejscach, jak choćby podziemne parkingi, niezastąpiona jest panoramiczna kamera 360° z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (Around View Monitor with Moving Object Detection), pierwszy taki system na świecie, który umożliwia obserwowanie całego otoczenia samochodu. Przed zagrożeniami kierowcę dodatkowo ostrzegają sygnały wizualne i dźwiękowe.
Fintan Knight nie ma wątpliwości, że Infiniti przewodzi we wprowadzaniu nowatorskich technologii polepszających bezpieczeństwo, a Q50 oferuje ich więcej niż kiedykolwiek wcześniej.
– Będący wyznacznikiem standardów dla nowej generacji aut, Infiniti Q50 pokazuje jak bardzo jesteśmy oddani zagadnieniom bezpieczeństwa na drodze. Zamierzamy przodować w tej dziedzinie również w przyszłości – dodał prezes Knight.