EURONCAP: NOWE BMW i3 BEZPIECZNE NA PIĘĆ

BM 1_136110

BMW i3 zdobyło najwyższą ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP za ochronę pasażerów i dzieci przeprowadzonych w tym samym czasie, co premiera rynkowa modelu.

Elektryczny samochód uzyskał w dziedzinie bezpieczeństwa biernego wyniki na równie wysokim poziomie, co najlepsze samochody z konwencjonalnym napędem. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa obejmuje wszystkie obszary: od unikania kolizji po Inteligentne Wezwanie Pomocy; a także nie tylko spełnia wymagania Euro NCAP, ale je znacznie przewyższa.


Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO
EURONCAP


Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa, stworzona specjalnie dla pierwszego seryjnego elektrycznego modelu BMW Group, obejmuje wszystko – od systemów wsparcia kierowcy skupiających się na pomocy w uniknięciu kolizji, poprzez systemy bezpieczeństwa biernego aż po funkcję Inteligentnego Wezwania Pomocy. Spełnia najbardziej wyśrubowane standardy ochrony wypadkowej na świecie.

BM 2_136094

Celem zintegrowanej koncepcji bezpieczeństwa BMW jest osiągnięcie optymalnego połączenia aktywnych i pasywnych systemów, które najlepiej odpowie na wyzwania związane z sytuacjami drogowymi. Wśród aktywnych funkcji są systemy zapobiegające, które pomagają kierowcy w uniknięciu kolizji. Dostępny w BMW i3 system Wsparcia Jazdy Plus (Driving Assistant Plus) obejmuje zarówno ostrzeganie o kolizji, jak i przed pieszym – z funkcją aktywnego hamowania.

Jednocześnie precyzyjnie zdefiniowane drogi odprowadzania energii, obfite strefy kontrolowanego zgniotu i klatka pasażerska o solidności i budowie czyniących z niej strefę przeżycia, a także elektronicznie kontrolowane, wzajemnie powiązane systemy ochronne działają wspólnie dla optymalnego zabezpieczenia pasażerów, jeśli kolizji nie da się uniknąć. Funkcja Inteligentnego Wezwania Pomocy z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i układem rozpoznawania zakresu i powagi uszkodzeń jest standardowym wyposażeniem BMW i3. System automatycznie nawiązuje kontakt telefoniczny z Centrum Alarmowym.

Wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) oraz precyzyjne współdziałanie systemów ochronnych pozwoliły BMW i3 uzyskać wyjątkowo wysokie wyniki w dziedzinie zabezpieczenia pasażerów i dzieci. Zanotowano ekstremalnie niskie ryzyko urazów zarówno w testach zderzenia czołowego, jak i bocznego oraz testu słupa. Szczególnie godna zauważenia była minimalna deformacja klatki pasażerskiej CFRP, co także podnosi skuteczność działania systemów ochronnych.

BM 3_136080