Nowa Škoda Octavia zgodnie z przewidywaniami otrzymała w programie oceniającej bezpieczeństwo pojazdów Euro NCAP najwyższą notę pięciu gwiazdek, w tym 88 procent w teście za ochronę dzieci.
Plasuje to nowy model obok innych nagrodzonych samochodów: Kodiaq, Karoq, Kamiq oraz Scala.
Zobacz także:
– Niezwykle cieszymy się z wyniku przyznanego nowej generacji Škody Octavia w teście Euro NCAP. Ciężko pracujemy, aby zapewnić kierowcom najwyższy poziom bezpieczeństwa w naszych pojazdach. Zaowocowało to przyznaniem maksymalnej liczby punktów w teście wszystkim nowym modelom wprowadzanym do portfolio marki. Do niedawna nowoczesne wyposażenie i innowacyjne systemy bezpieczeństwa zarezerwowane były wyłącznie dla samochodów klasy premium, co skutecznie udaje nam się zmieniać. Razem ze Scalą oraz miejskim SUV-em Kamiq, Octavia to trzeci model w tym roku, który osiągnął tak wysoki wynik – komentuje Christian Strube, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Octavia otrzymała maksymalny, pięciogwiazdkowy wynik w wersji limo oraz combi. Obok 88 proc. w obszarze ochrony dzieci zdobyła 79 proc. za funkcję systemów bezpieczeństwa, osiągając tym samym najlepszy wynik w historii. Wysoką notę, bo aż 92 proc., model otrzymał także w obszarze bezpieczeństwa dorosłych.
Najnowsze systemy wspomagające
Wśród wielu systemów bezpieczeństwa po raz pierwszy w aucie producenta zastosowano Asystenta Unikania Kolizji, który aktywnie zwiększa kąt skrętu w przypadku zagrożenia zderzeniem z dowolnym obiektem na drodze. Nowością są także systemy Turn Assist oraz Exit Warning, który informuje kierowcę otwierającego drzwi samochodu o osobach lub obiektach zbliżających się z tyłu.
Przydatny szczególnie na terenie miasta system Front Assist, działający wraz z asystentami Predective Pedestrian i Cyclist Protection, informuje za pośrednictwem sygnałów wizualnych i dźwiękowych o pieszych i rowerzystach przecinających trasę pojazdu oraz aktywuje hamulce w przypadku niebezpieczeństwa kolizji. Z kolei asystent boczny Side Assist informuje o pojazdach niewidocznych dla kierowcy, znajdujących się w odległości do 70 metrów na innym pasie ruchu.
W przypadku awaryjnego hamowania lub zmiany kierunku jazdy, Crew Protect Assist przygotowuje pojazd, kierowcę i pasażerów do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Dodatkowo nowe auto zostało wyposażone w aż dziewięć poduszek powietrznych. Przed niekontrolowanymi manewrami po kolizji z drugim pojazdem, ochroni system Multi- Collision Brake, który automatycznie zatrzyma samochód zaraz po zderzeniu.