EURONCAP: NOWA MAZDA CX-5 ZDAŁA EGZAMIN NA PIĘĆ

maz-CX-5_eu1

Nowa Mazda CX‑5 została uznana za jeden z najbezpieczniejszych samochodów rodzinnych. Euro NCAP — niezależna organizacja, badająca bezpieczeństwo nowych samochodów w Europie — przyznała autu maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Decyzja była poprzedzona rygorystycznymi testami zderzeniowymi i oceną zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, które należą do standardowego wyposażenia nowego modelu.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Nowa Mazda CX‑5, sprzedawana obecnie w całej Europie, uzyskała świetne wyniki w testach skuteczności ochrony dorosłych, dzieci i pieszych.

– Bezpieczeństwo ludzi, którzy jeżdżą naszym samochodami oraz osób w ich otoczeniu jest dla nas bardzo ważne. Znajduje to odzwierciedlenie w znakomitej ocenie, aż pięciu gwiazdek, przyznanej przez Euro NCAP. Zdobycie tak wysokiej noty było możliwe dzięki poszerzonej gamie zaawansowanych rozwiązań technologicznych, wpisujących się w naszą filozofię proaktywnego bezpieczeństwa – powiedział Jeff Guyton, prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe.

Pięciogwiazdkowy wynik jest uhonorowaniem pracy projektantów i konstruktorów Mazdy, którzy przygotowując nową Mazdę CX‑5 odrzucili wszelkie kompromisy. Najwyższa nota Euro NCAP potwierdza, że kierowcy kompaktowych SUV‑ów mogą zarówno korzystać z ponadprzeciętnej ochrony, dzięki filozofii proaktywnego bezpieczeństwa Mazdy, jak i cieszyć się inspirującą stylistyką KODO — Dusza Ruchu.

Rozwiązanie Advanced Smart City Brake Support, należące do standardowego wyposażenia nowej Mazdy CX‑5 to rodzaj autonomicznego systemu hamowania awaryjnego. System ten aktywnie pomaga kierowcy w uniknięciu kolizji lub przynajmniej zmniejsza prędkość, przy której dochodzi do zderzenia, a tym samym ogranicza skalę urazów.

System wykorzystuje kamerę, skierowaną na drogę przed pojazdem i działa przy prędkości od 4 do 80 km/h. Zadaniem systemu jest automatyczne zatrzymanie samochodu lub zmniejszenie prędkości w przypadku zagrożenia kolizją z innym pojazdem lub pieszym, który został zarejestrowany przez kamerę.

Mazda uważa, że kierowca powinien czuć się zespolony z pojazdem. Firma odwołuje się w tej kwestii do koncepcji Jinba- Ittai, a rozwiązania techniczne sprawiają, że nowa Mazda CX‑5 wyznacza nowe standardy satysfakcjonującej jazdy. Sztywniejsza konstrukcja nadwozia, udoskonalony układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce oraz innowacyjny, komputerowo sterowany system G-Vectoring Control, poprawiający stabilność nadwozia i właściwości jezdne to rozwiązania, które nadają nowy wymiar pełnej satysfakcji z jazdy.

Od debiutu w 2011 r. do dziś Mazda sprzedała ponad 1,5 miliona egzemplarzy CX‑5. Na model ten przypada obecnie około 25 proc. globalnej sprzedaży Mazdy.