W teście bezpieczeństwa niezależnej europejskiej organizacji specjalizującej się w testowaniu bezpieczeństwa czyli Euro NCAP, nowa Kia Sorento otrzymała najwyższą ocenę – pięć gwiazdek.
SUV dostępny również jako hybryda typu plug-in, uzyskał 82 proc. maksymalnej noty w zakresie ochrony dorosłych pasażerów.
Zobacz także:
Pozostałe wyniki: 85 proc. – w zakresie ochrony dzieci, 63 proc. – w zakresie ochrony pieszych i aż 87 proc. w kategorii „systemy asystujące”.
Euro NCAP pochwaliło Sorento za przedział pasażerski, który pozostał nienaruszony w wyniku kolizji, a także za dobrą ochronę wszystkich ważnych obszarów ciała podczas zderzenia w bok auta. Fotele i zagłówki dobrze chronią pasażerów przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył samochodu. Seryjny system zapobiegający kolizjom czołowym pomógł Sorento uniknąć kolizji podczas testów systemów asystujących w kategorii Safety Assist.
Za wysoką oceną bezpieczeństwa, które zapewnia nowy pojazd stoi nadwozie wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości. Samochód jest seryjnie wyposażony w siedem poduszek powietrznych, w tym w nową centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami. Wszystkie wersje standardowo posiadają system Vehicle Stability Management i elektroniczną kontrolę stabilności.
Nowe auto to SUV przeznaczony nawet dla siedmiu pasażerów, oferowany z wydajnymi układami napędowymi.
W zależności od wersji do wyposażenia należą m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skrętu w lewo (Forward Collision- Avoidance Assist), funkcja automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (High Beam Assist), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy z funkcją informowania o tym, że samochód poprzedzający ruszył z miejsca (Driver Attention Warning), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) oraz system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa (Blind-Spot Collision- Avoidance Assist).
Systemy asystujące oferowane do nowego Sorento obejmują również asystenta jazdy po autostradzie i w korkach (Highway Driving Assist) z aktywnym tempomatem z automatyczną regulacją odległości i funkcją stop&go, który korzysta z danych nawigacji (Navigation- Assisted Smart Cruise Control), system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń (Intelligent Speed Limit Assist), asystent bezpiecznego otwarcia drzwi i wyjścia z auta (Safe Exit Assist), system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za autem podczas cofania, który może aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą (Parking Collision- Avoidance Assist) oraz system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360 st. (Surround View Monitor).
W nowym Sorento po raz pierwszy Kia oferuje również system zdalnego parkowania (Remote Smart Parking Assist). oraz asystenta jazdy, który utrzymuje pojazd na pasie ruchu (Lane Following Assist – LFA). System ten wspomaga kierowcę w prowadzeniu auta i działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Blind- Spot View Monitor eliminuje martwe pole widzenia w lusterkach oraz wyświetla obraz wideo o wysokiej rozdzielczości na zestawie wskaźników
Do standardu należy również pierwszy system Multi- Collision Brake, który umożliwia Sorento złagodzenie skutków ewentualnych kolejnych kolizji. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy na skutek pierwszego zderzenia zostały aktywowane poduszki powietrzne. W ten sposób Sorento chroni pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.