Zgodnie z najnowszymi wynikami niezależnych testów zderzeniowych Euro NCAP, nowa Honda CR-V została oceniona, jako jeden z najbezpieczniejszych samochodów w Europie, uzyskując maksymalną notę 5 gwiazdek.
Schemat testów zderzeniowych Instytutu Euro NCAP skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i dzieci przewożonych w samochodzie, poziom ochrony pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO
EURONCAP
W ramach wprowadzonego w lutym 2009 roku nowego algorytmu oceniania, nowa Honda CR-V – podobnie, jak modele Accord, Insight, Jazz, CR-Z i Civic – otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
Maksymalna ocena poziomu bezpieczeństwa modelu CR-V w testach Euro NCAP odzwierciedla zaangażowanie Hondy w kwestię ogólnego bezpieczeństwa w pojazdach tej marki. W myśl zasady “bezpieczeństwo dla wszystkich”, Honda zapewnia ochronę nie tylko kierowcy i pasażerom modeli tej marki, ale także pieszym i innym uczestnikom ruchu drogowego. W centrum testów zderzeniowych Hondy w Tochigi analizowane są zderzenia pojazdów o różnych masach i rozmiarach. Na podstawie analiz, inżynierowie opracowują systemy pozwalające zredukować obrażenia wszystkich osób biorących udział w zderzeniu.
Nowa Honda CR-V to kolejny model w gamie Hondy, który otrzyma najnowszy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC z serii “Earth Dreams Technology”. Honda CR-V 1,6 l i-DTEC jest dostępna z napędem na dwa koła i manualną skrzynią biegów, dzięki czemu oferuje nabywcy zarówno doskonałe osiągi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy), jak i niską emisję CO2 (119g/km).
Bezpieczeństwo w Hondzie CR-V
• system kontroli stabilności jazdy VSA z kontrolą trakcji;
• samoadaptacyjny elektryczny układ wspomagania kierownicy MA-EPS;
• system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS;
• zaawansowany system wspomagający jazdę (ADAS);
• system utrzymywania na pasie ruchu (LKAS);
• tempomat adaptacyjny (ACC);
• system ograniczający skutki kolizji (CMBS);
• struktura nadwozia typu ACE;
• ochrona pieszych (konstrukcja przedniej części absorbuje energię zderzenia podczas wypadku);
• system ograniczania urazów kręgosłupa.
Od wprowadzenia Hondy CR-V na rynek w 1995 roku, na całym świecie sprzedano ponad pięć milionów sztuk tego modelu. Model pozostaje zatem jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów na świecie i jest oferowany w ponad 160 krajach. Nowy wariant wejdzie do sprzedaży jesienią 2013 roku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.