Ocenę „bardzo dobry” otrzymał Mercedes- Benz odnosząc zwycięstwo w teście Euro NCAP systemów wspomagających z zakresu jazdy częściowo zautomatyzowanej (poziom 2 SAE).
Producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy reprezentował SUV GLE, wyposażony w Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy oraz Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy Plus.
Zobacz relacje:
Otrzymał on najlepszy wynik – 174 punkty (87 proc. łącznej oceny) – i wygrał z dziewięcioma konkurentami z różnych klas, w tym z dwoma innymi modelami segmentu premium.
Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy w Mercedesie GLE obejmuje szereg funkcji, które umożliwiają jazdę częściowo zautomatyzowaną i odczuwalnie odciążają kierowcę w wielu codziennych sytuacjach na drodze. Najnowocześniejsze systemy ostrzegają go w razie zagrożenia wypadkiem potrafią interweniować, np. poprzez autonomiczne hamowanie awaryjne, celem ograniczenia skutków ewentualnych kolizji – albo nawet pozwalają ich całkowicie uniknąć.
Organizacja Euro NCAP w szczególności pochwaliła fakt, że systemy Mercedesa współpracują z kierowcą i wspierają go zamiast mu przeszkadzać i decydować za niego. Na przykład Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) potrafi wspomagać kierowcę podczas pokonywania zakrętów.
Do 130 km/h nie polega wyłącznie na dobrze widocznych oznakowaniach dróg, ale może aktywnie interweniować nawet wtedy, gdy linie są niejednoznaczne (np. w obszarach robót drogowych) lub gdy nie ma ich wcale, śledząc ruch innych pojazdów – niczym w roju. W ten sposób może skutecznie odciążać kierowcę, zwłaszcza w przypadku częstego zatrzymywania się i ruszania oraz w zatłoczonym ruchu.
Ustawienia systemu można łatwo i intuicyjnie zmienić w dowolnym momencie – harmonijne przełączanie pomiędzy jazdą ze wspomaganiem oraz bez niego stanowi element kooperacyjnej koncepcji systemów wsparcia Mercedes- Benz. Z tego powodu GLE otrzymał najwyższą ocenę i pierwsze miejsce w kategorii „Zaangażowanie kierowcy”.
Przedstawiciele Euro NCAP podkreślili, że auto ani nazewnictwem, ani komunikacją nie sugeruje, że GLE wyposażono w systemy jazdy autonomicznej – producent wyraźnie określa je jako systemy wspomagające. W przypadku systemów jazdy częściowo zautomatyzowanej kierowca przez cały czas musi bowiem odgrywać aktywną rolę i realizować zadania związane z prowadzeniem samochodu.
Właśnie z tego względu Mercedes-Benz projektuje poszczególne systemy jako elementy, które ze sobą współpracują – i najlepiej funkcjonują „w połączeniu” z samym kierowcą, zapewniając mu komfort oraz bezpieczeństwo. Również w kategoriach „Vehicle Assistance” (wspomagania w pojeździe) oraz „Safety Backup” (zabezpieczeń i ochrony), które koncentrują się na technicznych możliwościach systemów, SUV niemieckiej marki uplasował się wśród najlepszych w teście.