EURONCAP: FORD PUMA NIE ZAWIÓDŁ – MA PIĘĆ GWIAZDEK

Nowy model Puma jest najnowszym Fordem, który uzyskał ocenę pięciu gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

Inspirowany SUV-em crossover otrzymał najwyższe noty w testach przeprowadzonych od roku 2018 według bardziej restrykcyjnych zasad.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Nowa Puma – w tym wersja napędzana zespołem EcoBoost Hybrid – to jeden z ośmiu modeli samochodów osobowych marki, które zapewniają uzytkownikom bezpieczeństwo, ocenione przez Euro NCAP na “5”.

Euro NCAP przyznało nowemu autu komplet punktów za ochronę dorosłych pasażerów i dzieci, zarówno w bocznym zdarzeniu z barierą, jak i w bardziej wymagającym bocznym zderzeniu ze słupem. Uznanie zyskały także systemy wsparcia, w tym układ aktywnego wspomagania hamowania, inteligentny tempomat i system utrzymania na wybranym pasie ruchu.

Puma jest piątym pojazdem producenta, który uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w 2019 r. Pozostałe cztery to Focus, Mondeo (oceniony powtórnie według nowych procedur) oraz Kuga i Explorer Plug-In Hybrid testowane na początku tego roku. Kolejne modele z wynikiem 5 gwiazdek to Fiesta (testowana w 2017 roku), Galaxy (2015) i S-MAX (2015).

Kluczowe fakty

• Euro NCAP przyznało Pumie wynik 94 proc. za ochronę dorosłych pasażerów, 84 proc. za ochronę dzieci, 77 proc. za ochronę innych użytkowników dróg i 74 proc. za systemy wspomagające bezpieczeństwo;
• model uzyskała maksymalne 16 punktów w testach uderzenia bocznego i maksymalne 12 punktów za dostępne uchwyty fotelików chroniących dzieci;
• dzięki systemowi 12 czujników ultradźwiękowych, 3 radarów oraz 2 kamer, rozmieszczonych dookoła karoserii samochodu, nowa Puma może zaoferować bogaty pakiet technologii i systemów Ford Co-Pilot 360, które zapewniają ochronę, wspomagają kierowcę podczas jazdy i parkowania oraz sprawiają, że prowadzenie samochodu jest jeszcze bezpieczniejsze, wygodniejszej i bezstresowe.

Pod maską nowego Forda Puma pojawia się zaawansowany, oszczędny układ miękkiej hybrydy. Model oferuje też dużą funkcjonalność i przyciągające spojrzenia nadwozie kompaktowego crossovera.

Dynamiczne osiągi oraz obniżone zapotrzebowanie na paliwo to zasługa 48‑woltowego hybrydowego układu napędowego EcoBoost, w którym elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowego, benzynowego silnika 1.0‑EcoBoost o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego, generując maksymalną moc 155 KM.

Znakami rozpoznawczymi stylizacji modelu są wysoko umieszczone przednie reflektory oraz muskularne linie nadwozia. Inspirowane modelami segmentu SUV proporcje zapewniają wyższą pozycję kierowcy, co zwiększa pewność za kierownicą i umożliwia uzyskanie największej w klasie pojemności bagażnika – 456 litrów.