EURONCAP: FORD EXPLORER PLUG-IN PRZYJAZNY DLA WSZYSTKICH

ford-Explorer_22

Nowy Ford Explorer Plug-In Hybrid otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, przyznaną przez niezależny organ prowadzący testy zderzeniowe Euro NCAP.

Producent potwierdził tym samym pełne bezpieczeństwo swoich zelektryfikowanych samochodów.


Zobacz także:

ECO

BEZPIECZEŃSTWO


 

Explorer Plug-In Hybrid zwiększa bezpieczeństwo kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg, dzięki stalowym elementom o bardzo wysokiej wytrzymałości, wytwarzanym przy użyciu opatentowanych przez markę procesów oraz systemom zapobiegania lub łagodzenia skutków kolizji, opartym o czujniki rozmieszczone z przodu i z tyłu pojazdu.

Siedmiomiejscowy SUV napędzany silnikiem benzynowym EcoBoost V6 o pojemności 3,0 litra i silnikiem elektrycznym pełniącym też rolę generatora prądu, z łączną mocą maksymalną zespołu napędowego 457 KM i momentem obrotowym 825 Nm, ma możliwość pokonania 48 km w trybie czysto elektrycznym.

– Ford będzie dysponował gamą 14 nowych zelektryfikowanych pojazdów jeszcze przed końcem przyszłego roku. Skoro więc prognozy zapowiadają, że ponad połowa rynku samochodów osobowych w Europie do końca 2022 roku przypadnie pojazdom zelektryfikowanym, klienci Forda mogą być pewni, że nadal będziemy dostarczać im bezpieczeństwo z najwyższej półki, niezależnie od wybranego układu napędowego – powiedział Joerg Beyer, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii, Ford of Europe.

Nowe auto, to pierwszy zelektryfikowany pojazd Forda, który otrzymał pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP w ramach nowych, bardziej rygorystycznych procedur testowych, wprowadzonych w ubiegłym roku. Ford Focus, który od przyszłego roku będzie oferowany z systemem EcoBoost Hybrid, czyli z 48-woltowym miękkim hybrydowym układem napędowym, był jednym z pierwszych pojazdów, które otrzymały ocenę 5 gwiazdek według najnowszej procedury testowej.

ford-Explorer_23


Wytrzymalszy i inteligentniejszy

Euro NCAP przyznało Explorerowi ocenę 5 gwiazdek w zakresie ochrony osób dorosłych i dzieci. Pierwszy zastosowany w branży motoryzacyjnej proces produkcyjny o nazwie 3D Roll and Sweep (trójwymiarowego zwijania i gięcia) umożliwił producentowi włączenie stalowych rur martenzytycznych o bardzo wysokiej wytrzymałości w strukturę słupków przedniej szyby pojazdu i belek dachowych, tworząc jeszcze solidniejszą klatkę bezpieczeństwa dla pasażerów.

Stal, która jest tak utwardzona, że otwory mocujące muszą zostać wycięte laserem, jest zawijana i formowana w kształcie rur. W procesie 3D Roll and Sweep rura jest wyginana na kształt kija hokejowego, tworząc jednoczęściowy słupek okienny i belkę dachową o wytrzymałości na rozciąganie 1700 MPa – jest to wyższa wytrzymałość, niż wymagana od materiału głównych lin nośnych słynnego mostu Golden Gate w San Francisco.

Wyprodukowane w opatentowanym przez Forda procesie stalowe wzmocnienia boczne o bardzo wysokiej wytrzymałości znajdują się również wzdłuż linii podłogi pojazdu, zapewniając dodatkową ochronę dla pasażerów i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,1 kWh. Każdy element jest tworzony w opatentowanym procesie technologicznym z pojedynczego arkusza stalowej blachy walcowanej, który jest zawijany w przekrój zamknięty przed spawaniem.

Proces ten tworzy bardzo wytrzymałe wewnętrzne struktury, zwiększające wytrzymałości i sztywności całego nadwozia, co umożliwiło pojazdowi zdobycie maksymalnej liczby punktów w teście symulującym zderzenie z barierą boczną.

Dostarczane w standardzie, zaawansowane systemy wspomagające kierowcę obejmują układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, Tempomat adaptacyjny (ACC) oraz system utrzymania pojazdu na wybranym pasie ruchu.

– Standardowo montowany autonomiczny system hamowania awaryjnego (PreCollision Assist) sprawdził się dobrze w typowych dla jazdy miejskiej testach przy niskich prędkościach, przy których dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego. System pomaga unikać kolizji lub łagodzi ich skutki w każdym scenariuszu testowym – stwierdzono w raporcie Euro NCAP.

Ponadto, wprowadzony po raz pierwszy w Europie asystent hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist) wykorzystuje czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu obiektów, mierzących ponad 28 cm wysokości i 7,5 cm szerokości. Może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy pojazd cofa z niewielką prędkością od 1,5 km/h do 12 km/h.

Asystent hamowania przy cofaniu zatrzymuje pojazd na 1,5 sekundy, zanim przywróci pełną kontrolę kierowcy, umożliwiając mu ocenę sytuacji przed kontynuowaniem manewru. Kamera wsteczna jest wyposażeniem standardowym.

Przestronny i luksusowy Explorer Plug-In Hybrid, zorientowany na komfort podróży, oferuje zaawansowane funkcje, w tym centralny, pionowo ustawiony ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala oraz 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników. Samochód jest dostępny na rynkach z ruchem prawostronnym w dwóch charakterystycznych, bogato wyposażonych wariantach: jako sportowy Explorer ST-Line, inspirowany modelami Performance i jako luksusowy Explorer Platinum.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge.

Akumulator trakcyjny można naładować korzystając z gniazda wbudowanego w lewy przedni błotnik. Będzie on też automatycznie doładowywany w czasie jazdy przez układ ładowania regeneracyjnego, odzyskujący energię kinetyczną wytracaną podczas hamowania.