EURONCAP: CUPRA LEON UZYSKAŁ 5 GWIAZDEK

CUPRA Leon dołącza do grona najbezpieczniejszych samochodów w Europie, uzyskując 5 gwiazdek w jednym z najbardziej wymagających testów zderzeniowych Euro NCAP.

Najwyższa ocena przyznana Leonowi dotyczy zarówno jego wersji z silnikiem spalinowym, jak i hybrydowej. Uzyskanie wysokiego wyniku było możliwe dzięki bezkompromisowemu podejściu hiszpańskiej marki do poziomu bezpieczeństwa.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO

ROZMAITOŚCI


 

CUPRA Leon jest drugim po Formentorze modelem marki, który osiągnął najwyższą możliwą ocenę w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Wysoki wynik potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa – procedura testowa w zeszłym roku uległa zmianie, wprowadzając bardziej restrykcyjne wymagania pod względem oceny systemów ochrony kierowcy i pasażerów oraz wyników testów zderzeniowych.

CUPRA niezmiennie dostarcza auta, które łączą wyjątkowe osiągi z maksymalnym bezpieczeństwem – podsumowuje dr Werner Tietz, wiceprezes wykonawczy ds. badań i rozwoju CUPRA i SEAT. – To już drugie w tym roku, po pięciogwiazdkowym wyniku Formentora, wyróżnienie w tak ważnym dla każdej marki motoryzacyjnej teście.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Kompaktowa CUPRA Leon wykorzystuje najnowsze osiągnięcia technologiczne, które dostarczają szereg danych z czujników, aby zapewnić bezpieczeństwo podróżującym i spełnić wymagania coraz bardziej wymagających norm i testów. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa w Leonie obejmują m.in. autonomiczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, asystenta oświetlenia oraz asystenta ochrony przedzderzeniowej. Bezpieczeństwo osób podróżujących CUPRĄ Leonem dodatkowo zwiększa zintegrowany mechanizm siedmiu poduszek powietrznych oraz system Front Assist wykrywający inne pojazdy, pieszych i rowerzystów.

Wynik testu potwierdzają bezpieczeństwo CUPRY Leon

CUPRA Leon, zarówno w wersji z silnikiem spalinowym, jak i hybrydowej typu plug-in uzyskała wysokie noty we wszystkich obszarach testowych Euro NCAP: 91 % w ochronie kierowcy i pasażera dorosłego, 88% – dziecka na pokładzie samochodu, 71% w ochronie pieszych oraz 80% w teście analizującym systemy bezpieczeństwa.