Nowe Audi A4 należy do najbezpieczniejszych aut w swojej klasie. Europejskie konsorcjum Euro NCAP nadało temu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę, za bezpieczeństwo dorosłych i dzieci oraz za ochronę pieszych.
Ponadto Audi A4 otrzymało nagrodę specjalną „Euro NCAP advanced” za montowany standardowo system asystenta hamowania oraz za dostępny opcjonalnie system Audi pre sense basic.
Zobacz także:
Asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji automatycznie zatrzymuje auto w razie wypadku, zmniejszając w ten sposób niebezpieczeństwo poślizgu i ryzyko kolejnych zderzeń. Audi pre sense basic w sytuacjach zagrożenia wypadkiem napina pasy bezpieczeństwa i zamyka okna oraz uchylny dach.
Kolejnym ważnym elementem kompleksowego systemu bezpieczeństwa w Audi A4, jest montowany standardowo system Audi pre sense city – funkcja ostrzegania przed zderzeniem oraz awaryjnego hamowania. Przy prędkości poniżej 85 km/h, system skanuje drogę przed pojazdem sprawdzając, czy znajdują się na niej inne pojazdy lub piesi.
Jeżeli wykryje prawdopodobieństwo wypadku, stopniowo ostrzega kierowcę: najpierw optycznie i akustycznie, potem poprzez pulsacyjne hamowanie, a w razie potrzeby rozpoczyna automatyczne hamowanie awaryjne powodujące zatrzymanie się pojazdu.
Nowe Audi A4 wyposażone jest również w wiele innych systemów zwiększających bezpieczeństwo. Są to np. asystent omijania, asystent skręcania lub ostrzeżenie przed wysiadaniem. Asystent omijania wspomaga kierowcę podczas objeżdżania przeszkody, a asystent skręcania, podczas skręcania w lewo przy niewielkiej prędkości, nadzoruje ruch z naprzeciwka. W niebezpiecznej sytuacji system całkowicie zatrzymuje samochód i w ten sposób, gdy z przeciwnej strony nadjeżdżają inne pojazdy, nie pozwala wykonać manewru skrętu w lewo.
Ostrzeżenie przed wysiadaniem minimalizuje zagrożenia podczas otwierania drzwi. Świecące na czerwono diody LED ostrzegają pasażerów przed otwarciem drzwi, jeżeli z tyłu zbliżają się inni uczestnicy ruchu.
Założona w 1997r. organizacja New Car Assessment Programme (NCAP) bada zachowania nowych modeli aut w testach zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków.