Alfa Romeo Giulia otrzymała pięć gwiazdek Euro NCAP, uzyskując wynik 98 procent, jeśli chodzi o ochronę dorosłych pasażerów. To najwyższa punktacja uzyskana dotychczas przez samochód od momentu zaostrzenia systemu oceniania wprowadzonego w 2015 roku.
Za chrobotnę dzieci przyznano autu 81 proc., za ochronę pieszych – 69 proc., a systemy asystujące (Safety Assist) – 60 proc.
Zobacz także:
Nowy sportowy sedan zawdzięcza ocenę dwóm zasadniczym elementom: z jednej strony dostępności systemów bezpieczeństwa, z drugiej sztywnej, wytrzymałej, a jednocześnie lekkiej strukturze nośnej nadwozia.
Struktura ta uzyskana została dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium, kompozyt oraz tworzywo sztuczne.
Alfa Romeo Giulia oferuje szereg rozwiązań technicznych mających na celu zapewnienie jak najlepszej dynamiki, komfortu, właściwości jezdnych, które przekładają się także na najwyższy poziom bezpieczeństwa jazdy. Do najbardziej zaawansowanych zastosowanych systemów należy Integrated Brake System (IBS), system elektro- mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców i zmniejszający znacznie drogę hamowania (od 100 km/h do 0 do 38 m dla Giulii i do 32 m dla wersji Quadrifoglio).
Kolejnym system jest opatentowany schemat zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLink oraz bezpośredni układ kierowniczy. To elementy, które zapewniają maksymalną przyczepność oraz łatwą i intuicyjną kontrolę nad pojazdem w każdej sytuacji
Również w zakresie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, nowa Giulia jest wyrazem najnowszych osiągnięć techniki. W każdej wersji w standardzie oferowany jest system Forward Collision Warning (FCW) z autonomicznym systemem hamulcowym (Autonomous Emergency Brake) z funkcją rozpoznawania pieszych, który sprawdza, wykorzystując czujnik radarowy oraz kamerę wmontowaną w przednią szybę, czy samochód nie zbliża się na swym torze jazdy do innego pojazdu lub przeszkody, sygnalizując kierowcy ryzyko ewentualnej kolizji.
System AEB hamuje automatycznie. Ponadto, dzięki funkcji rozpoznawania pieszych, interpretuje informacje pochodzące równocześnie z radaru i kamery i jest w stanie wyhamować samochód samodzielnie z prędkości do 60 km/h.
Dopełnieniem standardowego wyposażenia w gamie Giulii jest Lane Departure Warning (LDW), system, który ostrzega przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu.
Dodatkowo Giulia może zostać wyposażona za dopłatą (w opcji) w system Blind Spot Monitoring (BSM), asystent martwego pola z system detekcji obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), który monitorując poprzez czujniki obszar wokół samochodu, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i wyprzedzania oraz podczas wyjazdu z parkingów, monitorując ewentualne zbliżające się samochody.