EUROBRAKE 2019: KONGRES BRANŻY HAMULCOWEJ Z LUMAGIEM

bmw-indi1

EuroBrake to międzynarodowa konferencja, która jest największym w Europie wydarzeniem dedykowanym technologii hamowania i materiałom ciernym.

Jej tegoroczna edycja odbędzie się Dreźnie i przyciągnie ponad tysiąc najlepszych specjalistów w tej dziedzinie.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Kongres „EuroBrake” został stworzony w 2012 roku jako odpowiedź na rosnące wymagania klientów branży hamulcowej i szybko stał się forum, na którym firmy, inżynierowie, pracownicy akademiccy i naukowcy wspólnie dzielą się pomysłami i nowinkami technicznymi, jakie pojawiają się w technologii hamulcowej.

SONY DSC

W tym roku, w dniach 21- 23 maja, na kongresie połączonym z wystawą, odbędzie się ponad 120 prezentacji najważniejszych producentów z branży. Swoje wystąpienie będzie miała również polska firma Lumag sp. z o.o. z Budzynia, która jest także jednym ze sponsorów konferencji EuroBrake 2019.

– Bierzemy udział w konferencji EuroBrake 2019, ponieważ aktywnie uczestniczymy w rozwoju branży „friction”. Chcemy się tam zaprezentować jako dostawca komponentów metalowych: blach nośnych i shimów oraz akcesoriów montażowych do klocków hamulcowych. Nasza przewaga nad konkurentami wynika z faktu, że zwracamy bardzo dużą uwagę na proces produkcji naszych klocków. To, co nas wyróżnia na polskim rynku to przewaga technologiczna. Stawiamy także na rozwój i na badania prowadzone w naszej firmie. A EuroBrake jest doskonałą platformą do wymiany doświadczeń producentów, inżynierów i naukowców z całego świata. Chcemy być blisko, chcemy być na bieżąco, a później nadawać ton w branży hamulcowej w kraju. Idziemy naprzód zgodnie z maksymą, że kto się nie rozwija, ten się cofa. Na konferencji w Dreźnie będziemy mieli swoją prezentację naukową i własne stoisko wystawiennicze. Chcemy się przedstawić w środowisku motoryzacyjnym jako producent blach nośnych, wykonanych w technologii fineblankingu, oraz dostawca akcesoriów montażowych. Chcemy by uczestnicy EuroBrake przekonali się, że jakościowo nasze produkty nie ustępują zagranicznej konkurencji, a dodatkowo są atrakcyjne cenowo. Osiągamy to dzięki efektywnej produkcji, automatyzacji i niskiemu zaangażowaniu kapitału ludzkiego na liniach produkcyjnych – mówi szef marketingu Lumagu, Łukasz Żak.

SONY DSC

Kongres „EuroBrake”, który jest połączeniem konferencji naukowej, z wystawą i targami jednocześnie, będzie także okazją do pozyskania nowych odbiorców na rynku zachodniej Europy, gdzie świetnie Lumag sobie radzi.

– Nasza obecność na tej konferencji w Niemczech wynika także z faktu, że aż 80 procent produkcji wytworzonej sprzedajemy zagranicą. Tam jest duża cześć naszego rynku, tam są nasi klienci, partnerzy, kontrahenci, jesteśmy więc tam także i my. Chcemy się ponownie pokazać z dobrej strony przed bardzo wymagającą publicznością, bo przecież na EuroBrake przyjeżdża elita branży hamulcowej. Jesteśmy jednak spokojni o to, że mamy się czym pochwali – powiedział Łukasz Żak.

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Dreźnie prezentację z badań przeprowadzonych w Lumagu przestawi Maciej Młodzikowski z Działu Badań i Rozwoju, kierowanego przez dr. inżyniera Tomasza Orłowskiego. O czym będzie ta prezentacja?

bmw-indi4

– Użytkownicy mają bardzo wysokie oczekiwania związane z cichą pracą hamulca, dobrym wyczuciem pedału, ochroną środowiska i oszczędnością paliwa. Typowy klocek hamulcowy składa się z kilku różnych elementów, ale jedną z najważniejszych jest jego tylna płyta. Autorzy wielu publikacji skupiają się na właściwościach materiału ciernego, a my chcieliśmy zwrócić uwagę na metalową podstawę klocka hamulcowego tzw. płytkę nośną, bo jest element którego roli się trochę nie docenia. Tę płytkę można zrobić z różnych rodzajów stali, różnymi metodami ją wyciąć. Chcieliśmy zbadać jaki jest wpływ takiej płytki na różne parametry związane z hamowaniem. Zajęliśmy się tą kwestią, bo sami oprócz klocków produkujemy także takie płytki, dla innych odbiorców. Chcieliśmy mieć pewność, że to jest produkt wysokiej jakości. W czasie naszych testów i badań okazało się m.in. że nawet metoda cięcia blachy ma wpływ na niekorzystne zjawiska wibro- akustyczne oraz na tzw. moment resztkowy hamulca. Chodzi o to by ten moment resztkowy, który wpływa na większe zużycie materiałów ciernych i paliwa, był jak najmniejszy. Ale szczegóły i rezultaty naszych badań przedstawimy na konferencji EuroBrake w maju – mówi Tomasz Orłowski.

Jak widać – dominujący na polskim rynku – Lumag nie boi także zagranicznej konkurencji i chce być czynnym podmiotem w branży również w Europie.