Europejska organizacja Euro NCAP przyznała nowemu Volkswagenowi Tiguanowi najwyższą ocenę bezpieczeństwa – pięć gwiazdek.
Oznacza to, że trzecia generacja bestsellera jest oficjalnie jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie.
Zobacz także:
JAK DBAĆ O HAMULCE W SAMOCHODACH ELEKTRYCZNYCH?
Jako szczególnie dobre oceniono bezpieczeństwo dzieci na pokładzie nowego SUV-a Volkswagena. Jest to istotne, ponieważ Tiguan jest idealnym samochodem dla rodziny. Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 7,6 mln egzemplarzy tego SUV-a.
Maksymalna ocena.
Volkswagen został przetestowany przez Euro NCAP (European New Car Assessment) pod kątem ochrony pasażerów dorosłych, dzieci, bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg oraz systemów wspomagających oferowanych w standardzie. Pięciogwiazdkowa ocena uzyskana przez nowego Tiguana oznacza doskonały ogólny wynik w zakresie ochrony przed zderzeniami i bogate wyposażenie w systemy zapobiegające wypadkom.
Kryteria testowe Euro NCAP od 2023 roku są jeszcze bardziej rygorystyczne: nowe wymagania obejmują na przykład rozpoznawanie dzieci pozostawionych w samochodzie – nowa generacja Tiguana spełnia również ten punkt. Ochrona pasażerów siedzących z tyłu jest także zoptymalizowana dzięki bocznym poduszkom powietrznym dla zewnętrznych siedzeń, które są standardem w nowym Tiguanie. Przydatny w codziennym użytkowaniu jest system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu Lane Assist, będący standardowym wyposażeniem Tiguana. Samochód jest także standardowo wyposażony w system, który może zapobiec otwarciu drzwi, jeśli inny użytkownik drogi (na rowerze, skuterze elektrycznym, motocyklu itp.) zbliża się od tyłu. Wysyła on ostrzeżenia dźwiękowe i świetlne.
Bezpieczeństwo w standardzie.
Już podstawowa wersja nowego Tiguana ma już w wyposażeniu standardowym m.in. następujące systemy zwiększające bezpieczeństwo:
– Funkcja hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skrętu z asystentem wymijania
– Wykrywanie rozproszenia uwagi i senności
– Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu (z możliwością wyłączenia poduszki pasażera), boczne poduszki powietrzne z przodu i z tyłu, centralna poduszka powietrzna
– Asystent ruszania pod górę
– Asystent parkowania (sygnały ostrzegające o przeszkodach z przodu i z tyłu)
– Zgodność z i-Size (nowy standard bezpieczeństwa dla fotelików dziecięcych)
– Asystent przejazdu przez skrzyżowanie
– Asystent hamowania awaryjnego Front Assist z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
– Usługa połączeń alarmowych
– Kamera cofania Rear View
– System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu Lane Assist
– Asystent zmiany pasa ruchu Side Assist
– Rozpoznawanie znaków drogowych
– System ostrzegania Car2X
Szczegółowy test Euro NCAP można znaleźć na stronie www.euroncap.com.