EURO NCAP: VOLKSWAGEN ID.BUZZ I NOWY AMAROK NA PIĘĆ GWIAZDEK

Europejska organizacja badawcza Euro NCAP opublikowała najnowsze wyniki testów bezpieczeństwa pojazdów.

Dwa modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze o zupełnie odmiennych koncepcjach technicznych – ID. Buzz i nowy Amarok, otrzymały ocenę „bardzo dobry”, i tym samym każdy z nich wyróżniony został najwyższą notą: „pięć gwiazdek”.


Zobacz także:

EURO NCAP: NOWY LEXUS RX ZDOBYŁ MAKSYMALNE 5 GWIAZDEK

BEZPIECZEŃSTWO


 

Volkswagen ID. Buzz – Bulli nowej ery, już w ciągu kilku tygodni od premiery zdobył wiele nagród i wyróżnień. Teraz dołączyło do nich kolejne: pięć gwiazdek za bezpieczeństwo pojazdu przyznanych przez Euro NCAP.

Oznacza to znakomity wynik ogólny zarówno w zakresie ochrony przed kolizją, jak i ochrony pasażerów. Jest też świadectwem świetnego wyposażenia pojazdu w rozbudowaną i praktyczną gamę rozwiązań technicznych zapobiegających wypadkom.

ID. Buzz jest seryjnie wyposażony w poduszki powietrzne kierowcy, pasażera siedzącego z przodu, centralne i boczne poduszki powietrzne w kokpicie oraz poduszki kurtynowe. Elektryczny MPV, który uzyskał 92 procent maksymalnej liczby punktów za ochronę pasażerów, tak doskonały wynik osiągnął dzięki połączeniu poduszek powietrznych z odpowiednio zaprojektowaną strukturą nadwozia.

Nowy Amarok uzyskał w testach zderzeniowych podobnie wysoką sumę punktów jak ID. Buzz. Nowy pick-up marki Volkswagen Samochody Dostawcze, który pojawi się w Polsce pod koniec pierwszej połowy przyszłego roku, otrzymał od Euro NCAP również notę „pięć gwiazdek”.

Podobnie jak w przypadku ID. Buzz, także i tutaj największy wpływ na najwyższą notę miało połączenie solidnej konstrukcji nadwozia pojazdu z mnóstwem nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy i hamowania awaryjnego. Pick-up posiada nawet kolanowe poduszki powietrzne. Także w połączeniu z fotelikami dziecięcymi dedykowanymi dla VW, Amarok uzyskał bardzo dobre wyniki w testach zderzenia czołowego i bocznego.

Euro NCAP przyznało również najwyższą notę za systemy zapobiegania wypadkom. Do dyspozycji kierowcy zarówno w ID. Buzz, jak i w nowym Amaroku, jest wiele serynie i/lub opcjonalnie montowanych systemów wsparcia kierowcy i hamowania awaryjnego, które zrobiły wrażenie na testujących. Dzięki nim pojazdy uzyskały 90 procent (ID. Buzz) i 84 procent (Amarok) możliwych do zdobycia punktów w kategorii „Safety Assist”.

Szczegóły dotyczące wyników zamieszczone są na www.euroncap.com.