Dwa modele SEAT-a, Ibiza i Arona, otrzymały najwyższe oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP.
W obu zastosowano innowacyjne rozwiązania, które mają do minimum eliminować skutki zderzeń czołowego i bocznego. Tym samym SEAT podtrzymuje zobowiązanie do oferowania najbezpieczniejszych pojazdów na rynku.
Zobacz także:
EURO NCAP: MAZDA CX-60 Z KOMPLETEM GWIAZDEK
Pięć lat po uzyskaniu maksymalnej oceny w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, nowe wersje modeli SEAT-a powtarzają ten wynik, pomimo zaostrzenia kryteriów testowych w ostatnich latach. Inżynierowie z Martorell wprowadzili nowoczesne rozwiązania, a wśród nich ruchomą barierę do próby zderzenia czołowego. System ma za zadanie ocenić poziom ochrony pasażerów oraz wpływu elementów konstrukcyjnych na ich bezpieczeństwo podczas zderzenia. Usprawniono również mechanizm kontrolny uderzeń bocznych, w których uwzględniono korekty prędkości testowej bariery zbliżeniowej, jej masy i ochrony przed uderzeniami z boku.
Wszyscy, którzy pracowali nad nowymi modelami Ibizy i Arony mogą czuć dumę z tego, że po raz kolejny zdobyły one najwyższe oceny w teście Euro NCAP. SEAT od zawsze stawiana bezpieczeństwo swoich samochodów i ich użytkowników, implementując w tym celu najnowsze technologie – komentuje dr Werner Tietz, wiceprezes wykonawczy SEAT-a ds. badań i rozwoju.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne z myślą o bezpieczeństwie uczestników ruchu
W nowych wersjach samochodów modyfikacji uległo przede wszystkim nadwozie: przód pojazdu został przeprojektowany z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa podczas pełnowymiarowego testu zderzenia czołowego MPDB. Aktualizacji poddano również inne systemy bezpieczeństwa: przednie pasy zostały zintegrowane podwójnym napinaczem, zainstalowano też funkcję przypominania o zapięciu pasów dla pasażerów na tylnych siedzeniach samochodu oraz dodatkowe poduszki powietrzne. W standardowym wyposażeniu zarówno nowej Ibizy, jak i Arony dostępne są nowe systemy: kamer, zmiany pasa ruchu oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów.
To już kolejne modele, które uzyskały 5 gwiazdek w testach zderzeniowych po Leonie, Atece i Tarraco, co pokazuje zaangażowanie hiszpańskiej marki w produkcję pojazdów spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa.