Nowa Mazda CX-60 z wynikami 91% i 88% w kategoriach bezpieczeństwa dzieci i dorosłych pasażerów w testach Euro NCAP
Nowa Mazda CX-60 otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP, uzyskując 91% w kategorii bezpieczeństwa dzieci i 88% w kategorii bezpieczeństwa dorosłych pasażerów. Ponadto, Mazda CX-60 otrzymała imponujący wynik 89% w kategorii Ochrony Najbardziej Narażonych Uczestników Ruchu (pieszych i rowerzystów).
Zobacz także:
TOYOTA: NOWY ROZBUDOWANY SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA T-MATE
Nowy, flagowy SUV Mazdy uzyskał maksymalną liczbę punktów za wyniki testów zderzeniowych symulujących udział małych pasażerów w wieku 6 i 10 lat, zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego. W obszarze Bezpieczeństwa Dzieci, prawidłowy montaż fotelików dziecięcych – CRS Installation Check – również otrzymał maksymalne oceny, co doprowadziło do uzyskania doskonałego łącznego wyniku 91%.
Przy maksymalnych ocenach w testach zderzenia bocznego i dobrym poziomie ochrony potwierdzonym w teście zderzenia ze sztywną barierą o pełnej szerokości, znaczący jest również wynik 88% w kategorii Bezpieczeństwa Dorosłych Pasażerów. Zarówno w teście uderzenia taranem, jak i – bardziej dotkliwym – uderzenia bocznego w słup, ochrona wszystkich newralgicznych obszarów ciała była dobra, co zaowocowało uzyskaniem maksymalnego wyniku w tej części oceny.
Nowa Mazda CX-60 uzyskała imponujący wynik 89% w kategorii Ochrony Najbardziej Narażonych Uczestników Ruchu. Odpowiednia skuteczność autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) sprawiła, że wynik ten jest jednym z najlepszych wśród wszystkich pojazdów, testowanych ostatnio przez Euro NCAP.
Nowy, flagowy SUV z oceną pięciu gwiazdek Euro NCAP dołącza do znakomitego grona modeli wyróżnionych dotąd maksymalną notą: Mazdy CX-5 (2017), Mazdy 6 (2018), Mazdy 3 i Mazdy CX-30 (oba modele w 2019) oraz Mazdy MX-30 (2020).
Nowa Mazda CX-60 wypadła imponująco we wszystkich czterech kategoriach testów Euro NCAP: Bezpieczeństwa Dorosłych Pasażerów – 88%, Bezpieczeństwa Dzieci – 91%, Ochrony Najbardziej Narażonych Uczestników Ruchu Drogowego – 89% oraz Asystentów Bezpieczeństwa – 76%. Do uzyskania pięciogwiazdkowej oceny przyczyniła się technologia Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, zawierająca liczne udoskonalenia zapewniające doskonałą dynamikę jazdy.
Kolejną kluczową rolę w uzyskaniu maksymalnych not odgrywa bogata oferta firmowych, zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense wspierających kierowcę, w które wyposażony jest pojazd. Nowe technologie, wśród których znajdują się system monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA), system wspomagający hamowanie podczas cofania (SCBS-R) system wykrywający pieszych i rowerzystów w czasie jazdy czy układ wykrywający pojazdy w martwym punkcie i ostrzegający przed wyjściem z samochodu pod koła nadjeżdżającego pojazdu BSM Vehicle Exit Warning, pomagają kierowcom identyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszać prawdopodobieństwo uszkodzenia ciała lub odniesienia obrażeń, oferując jednocześnie wysokie standardy skuteczności ochrony pieszych i rowerzystów.
Technologia Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture adaptuje podejście antropocentryczne, w tym sztywność konstrukcji nadwozia i zapewnia, że kierowcy mogą poczuć reakcję pojazdu bez opóźnień. Konstrukcja foteli jeszcze bardziej ułatwia każdemu pasażerowi utrzymanie równowagi podczas ruchu samochodu, a unikatowy dla Mazdy system kontroli stabilizacji toru jazdy – Kinematic Posture Control (KPC) – dba o bezpieczeństwo i komfort. Dzięki temu, że samochód jest łatwiejszy w bezpiecznym prowadzeniu, takie cechy jeszcze bardziej zmniejszają ryzyko wypadku, nie umniejszając przy tym tradycyjnej dla Mazdy przyjemności z prowadzenia.