EURO NCAP: MAXUS eTERRON 9 Z IMPONUJĄCĄ OCENĄ 5 GWIAZDEK!

MAXUS eTERRON 9 uzyskał maksymalną ocenę, pięciu gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa organizacji Euro NCAP.

Nowy model Maxus jest pierwszym elektrycznym pickupem, który otrzymał wysokie noty od czasu wprowadzenia nowych zasad testów Euro NCAP w 2020 roku. eTERRON 9 uzyskał najwyższe wyniki w kluczowych kategoriach jakimi są ochrona pasażerów i pieszych.


Zobacz także:

EURO NCAP: LEAPMOTOR C10 ZDOBYWA PIĘĆ GWIAZDEK
 

BEZPIECZEŃSTWO


 

W kategorii ochrony dorosłych pasażerów eTERRON 9 uzyskał 91 punktów – wynik nieosiągalny dla żadnego innego samochodu z nadwoziem typu pickup. Osiągnął również nowy rekord, 84 punktów za ochronę pieszych, co czyni go jedynym pojazdem w swojej klasie, który zapewnia tak wysoki poziom bezpieczeństwa.

Optymalne bezpieczeństwo zderzeniowe

Oparty na dedykowanej platformie dla napędów elektrycznych, eTERRON 9 oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, kompleksowe systemy wspomagania kierowcy, solidną konstrukcję i najnowocześniejsze technologie, które zapewniają optymalną ochronę pasażerów i pieszych. Hybrydowe nadwozie ze stali i aluminium o wysokiej wytrzymałości, z ponad 73-procentowym udziałem stopów o dużej i bardzo dużej wytrzymałości, przyczynia się do wysokiego poziomu bezpieczeństwa zderzeniowego. Rama i samonośne nadwozie są połączone ze sobą, tworząc niezwykle wytrzymałą całość, która optymalnie rozkłada siłę uderzenia generowaną w przypadku kolizji.

eTERRON 9 został zaprojektowany również z myślą, aby zapewnić najwyższą ochronę innych pojazdów w przypadku kolizji. Jest to jeden z wymogów aktualnej procedury testowej Euro NCAP. Wykorzystując analizę symulacyjną i metody eksperymentalne, szczegółowo zbadano wszystkie czynniki wpływające na budowę, aby opracować konstrukcję zapewniającą najlepszą możliwą ochronę pojazdu jadącego z przeciwka i jego przestrzeń pasażerską.

Konstrukcja przodu pojazdu zapewniająca najwyższą ochronę pieszych

eTERRON 9 uzyskał również najwyższe noty w segmencie pickupów za ochronę pieszych. To jedyny pickup z bagażnikiem zlokalizowanym w przedniej części pojazdu. Obszar osłony chłodnicy i wnęki bagażnika skonstruowany jest z trójwarstwowej struktury a strefa zgniotu maski w kształcie litery L, zmniejszają ryzyko obrażeń głowy i nóg.

Pięciogwiazdkowa ocena eTERRON 9 przez Euro NCAP jest świadectwem zaangażowania firmy MAXUS w bezpieczeństwo i innowacje – powiedział Utz Rachner, Country Manager Germany, SAIC MAXUS Europe. Jako pierwszy elektryczny pickup, który otrzymał tę nagrodę, eTERRON 9 nie tylko wyznacza nowe standardy, ale także wzmacnia pozycję MAXUS jako pioniera w dziedzinie pojazdów elektrycznych.