Mercedes-Benz Klasy C otrzymał najwyższą notę – bardzo dobry – w obecnej rundzie oceniania systemów wspomagających, przeprowadzanych przez Euro NCAP.
Testowany model uzyskał łącznie 182 punkty. Tym samym Klasa C wygrała aktualną rundę, pokonując pięciu innych uczestników.
Zobacz także:
EURO NCAP: AUDI Q6 E-TRON Z NAJWYŻSZĄ OCENĄ 5 GWIAZDEK
Uzyskała wynik 85% w kategorii kompetencji systemów wsparcia oraz 97% za mechanizmy ochronne. Limuzyna Mercedes-Benz wypadła szczególnie dobrze między innymi za sprawą Aktywnego asystenta awaryjnego zatrzymania: jeśli kierowca nie jest już w stanie prowadzić, na przykład w przypadku utraty przytomności, samochód może nawet automatycznie zmienić pas ruchu na prawy lub lewy (zależnie od kraju) i zatrzymać się w kontrolowany sposób.
Bezpieczeństwo jest dla Mercedes-Benz najważniejsze. Naszym najwyższym priorytetem jest unikanie lub przynajmniej ograniczanie skutków wypadków w rzeczywistych scenariuszach ruchu drogowego. Jesteśmy dumni, że niezależne organizacje, takie jak Euro NCAP, potwierdzają bardzo wysoki poziom skuteczności naszych systemów wspomagających. Najwyższy wynik w tej rundzie po raz kolejny potwierdził nasze kompetencje w zakresie rozwoju systemów wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii, rozwoju oraz zakupów.
Bardzo dobry wynik Klasy C kontynuuje topową formę modeli EQE Limuzyna (2022) i EQE SUV (2023) oraz Klasy E (2023) w specjalnym rankingu systemów wspomagających, który sporządza Euro NCAP. EQE Limuzyna, z wynikiem 85% w zakresie kompetencji systemów wsparcia oraz 100% za mechanizmy ochronne, odnotował najlepszy rezultat w historii.
Zaktualizowany system ocen Euro NCAP
Od 2020 r. Euro NCAP, z myślą o ocenie funkcji wspomagania kierowcy, niezależnie od powszechnie znanych ocen bezpieczeństwa przeprowadza tzw. klasyfikacje funkcji wspomagania jazdy (ang. Assisted Driving Gradings). Testowana jest tu pełna dostępna gama systemów wsparcia – w przypadku Klasy C to pakiet asystenta jazdy Plus. Ocena przeprowadzana jest w dwóch kategoriach: kompetencji systemów oraz mechanizmów ochronnych.
W lutym 2024 r. organizacja zaostrzyła swoje wymagania. Dodano na przykład kryteria dotyczące hamowania zapobiegającego kolizjom z udziałem jednośladów. Na podstawie wyników w poszczególnych kategoriach obliczana jest czterostopniowa ocena ogólna – najwyższy stopień to nota bardzo dobra.
Ponad 40 systemów wspomagających Mercedes-Benz
Dysponując nawet ponad 40 systemami wsparcia kierowcy, modele Mercedes-Benz pomagają zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Klasa C z opcjonalnym pakietem asystenta jazdy Plus obejmuje funkcje takie jak Aktywny asystent utrzymania odległości DISTRONIC Plus z Aktywnym asystentem układu kierowniczego, Aktywny asystent ograniczeń prędkości, Aktywny asystent jazdy w korku, Aktywny asystent zmiany pasa ruchu, Aktywny asystent awaryjnego zatrzymania, Asystent omijania przeszkody, Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, Aktywny asystent martwego pola, system monitorowania uwagi ATTENTION ASSIST, Aktywny asystent hamowania z funkcją śledzenia ruchu poprzecznego, a także PRE-SAFE PLUS oraz PRE-SAFE Impulse Side.