Trzy nowe modele Hyundaia – TUCSON, IONIQ 5 i BAYON – otrzymały najwyższe oceny przyznawane przez niezależną organizację European New Car Assessment Program (Euro NCAP).
Zarówno TUCSON, jak i IONIQ 5 uzyskały maksymalną liczbę pięciu gwiazdek, natomiast BAYON otrzymał cztery gwiazdki.
Zobacz także:
Pojazdy poddawane testom bezpieczeństwa Euro NCAP są oceniane w następujących czterech kategoriach: „bezpieczeństwo dorosłego pasażera”, „bezpieczeństwo dziecka”, „bezpieczeństwo pieszych” i „systemy bezpieczeństwa”. Oceniony na pięć gwiazdek Hyundai TUCSON wypadł szczególnie dobrze w kategorii „bezpieczeństwo dorosłego pasażera” i „bezpieczeństwo dziecka”. IONIQ 5 doskonale sprawdził się nie tylko w powyższych kategoriach, ale także w kategorii „systemy bezpieczeństwa”, natomiast BAYON wypadł szczególnie dobrze kategorii „bezpieczeństwo dziecka”.
Fakt, że zarówno TUCSON, jak i IONIQ 5 osiągnęły maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP świadczy o tym, że Hyundai nie tylko jest liderem w dziedzinie mobilności przyszłości, ale nasze modele należą do najbezpieczniejszych samochodów w Europie. Te oceny Euro NCAP pokazują, że Hyundai jest zaangażowany w zagwarantowanie swoim klientom, a także innym użytkownikom dróg, wysokiego poziomu bezpieczeństwa i rozwiązań mobilnych opartych na nowoczesnej technologii powiedział Andreas-Christoph Hofmann Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu w Hyundai Motor Europe
Smart Sense: pakiet systemów bezpieczeństwa
Modele Hyundaia są wyposażone w aktywne systemy bezpieczeństwa i funkcje wspomagania jazdy Hyundai Smart Sense. Oprócz ulepszonego układu siedmiu poduszek powietrznych, zapewniających pasażerom na przednich siedzeniach jeszcze większe bezpieczeństwo, zmodernizowany pakiet bezpieczeństwa modelu TUCSON obejmuje teraz asystenta jazdy autostradowej (HDA), system wyświetlający widok z martwego pola (BVM), asystenta monitorowania martwego pola (BCA) i asystenta unikania kolizji czołowych (FCA). Na autostradzie system HDA pomaga modelowi TUCSON regulować prędkość, utrzymywać odległość od poprzedzającego samochodu i trzymać się pasa ruchu. BVM pokazuje obraz z tyłu samochodu na ekranie wskaźników, w momencie, gdy używany jest kierunkowskaz. BCA monitoruje strefę za autem i ostrzega kierowców o wykryciu innego pojazdu, w razie potrzeby automatycznie uruchamiając hamulce. FCA hamuje automatycznie, aby uniknąć kolizji z samochodami, pieszymi i rowerzystami. Ta funkcja ma teraz rozszerzony zakres działania o zapobieganie kolizjom na skrzyżowaniach, podczas skręcania w lewo.
IONIQ 5 to pierwszy model Hyundaia z asystentem jazdy autostradowej II (HDA 2). System HDA 2 sprawia, że jazda po autostradzie jest wygodniejsza, dzięki połączeniu inteligentnego tempomatu wykorzystującego nawigację (NSCC) i systemu utrzymania auta na pasie ruchu (LFA) – dzięki funkcji HDA 2 samochód ten klasyfikowany jest jako pojazd autonomiczny drugiego stopnia. Ta funkcja wykorzystuje kamerę, czujniki radarowe i dane nawigacyjne do kontrolowania prędkości, kierunku i odległości, a także do pomocy podczas zmiany prasa ruchu.
Podobnie jak inni członkowie rodziny SUV-ów marki Hyundai, model BAYON stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, oferując w standardzie długą listę systemów Smart Sense. Oprócz bezpieczniejszej jazdy autostradą, funkcja monitorowania uwagi kierowcy (DAW) może ostrzegać kierowcę o wykryciu senności lub rozproszeniu uwagi podczas jazdy. Natomiast system ostrzegania o tym, że pojazd przed nami ruszył, informuje kierowcę, gdy ten nie zareaguje wystarczająco szybko.
Hyundai produkuje modele, które regularnie otrzymują najwyższe oceny bezpieczeństwa w testach organizacji Euro NCAP. Ostatnio do tego grona dołączyły TUCSON i IONIQ 5, a poprzednie modele Hyundaia, które uzyskały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, to: i30, KONA, SANTA FE, IONIQ i NEXO.