EURO NCAP: BMW iX Z MAKSYMALNYM WYNIKIEM 5 GWIAZDEK

BMW iX uzyskało w klasyfikacji bezpieczeństwa Euro NCAP najwyższą ocenę 5 gwiazdek.

W aktualnym programie testowym, który został po raz kolejny zaostrzony zaledwie w 2020 r., przeprowadzonym przez specjalizujący się w bezpieczeństwie samochodowym instytut ochrony konsumentów, nowy flagowy model BMW Group przekonał zarówno wysoką ochroną pasażerów, jak i systemami wspomagającymi kierowcę, które skutecznie pomagają zapobiegać wypadkom.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

BMW iX uzyskało najwyższy wynik 5 gwiazdek we wszystkich kategoriach testów zderzeniowych Euro NCAP. W ocenie ochrony dorosłych pasażerów testerzy zwrócili uwagę m.in. na skuteczność nowej poduszki powietrznej pomiędzy fotelami przednimi. Zapewnia ona dodatkową ochronę przed obrażeniami w przypadku zderzenia bocznego. Bezpieczeństwo dzieci z tyłu BMW iX uzyskało maksymalny możliwy wynik zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego.

Warunki do maksymalnej ochrony pasażerów tworzy zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa BMW iX. Oprócz precyzyjnie skoordynowanych systemów bezpieczeństwa biernego obejmuje ona wysoce odporne struktury nośne i precyzyjnie zaprojektowane strefy zgniotu, które w przypadku kolizji pochłaniają energię uderzenia i utrzymują ją z dala od kabiny pasażerskiej. Struktura karoserii BMW iX łączy koncepcję aluminiowej ramy przestrzennej z karbonową klatką kabiny pasażerskiej. Zarówno w obszarze dachu, boków, jak i tyłu BMW iX zastosowano szczególnie odporne na skręcanie elementy z karbonu (CFRP).

BMW iX to samochód, który wyznacza nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju, a najwyższa ocena 5 gwiazdek w testach Euro NCAP podkreśla jego holistyczną koncepcję w tym zakresie — mówi Dominik Schuster, szef działu bezpieczeństwa pojazdów BMW. — Niezwykle stabilna struktura karoserii oraz rozbudowana gama systemów bezpieczeństwa biernego zapewniają ochronę pasażerów na wyjątkowo wysokim poziomie.Ponadto BMW iX zdobywa punkty zarówno w programie testowym, jak i w codziennej jeździe dzięki innowacyjnym systemom wspomagającym kierowcę, które w wielu sytuacjach znacznie zmniejszają ryzyko wypadków. —

BMW iX oferuje m.in. ostrzeganie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, które oprócz pojazdów wykrywa również pieszych i rowerzystów. Ponadto system automatycznego hamowania awaryjnego reaguje teraz również podczas skręcania. Skutecznie pomaga zmniejszyć zagrożenie dla pieszych podczas skrętu oraz ryzyko kolizji z pojazdami jadącymi z naprzeciwka podczas skrętu w lewo.

Jeśli mimo to dojdzie do zderzenia, ryzyko obrażeń u słabszych użytkowników dróg jest mniejsze dzięki wymodelowanym elementom karoserii i strefom zgniotu z przodu pojazdu. Ponadto BMW iX ma też aktywną maskę silnika. Gdy tylko dane zebrane przez czujniki wskazują na zderzenie, jest ona unoszona za pomocą pirotechnicznego mechanizmu wyzwalającego. Tworzy to strefę zgniotu, która zapobiega bezpośredniemu uderzeniu pieszego lub rowerzysty w twarde elementy w komorze silnika.

Wyposażenie standardowe BMW iX obejmuje również asystenta skupienia, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz wskazanie ograniczeń prędkości, które również uzyskały pozytywną ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP. Opcjonalnie oferowany jest system asystujący kierowcy Professional, który obejmuje również asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu. W oddzielnym teście system asystujący kierowcy Professional w BMW iX3 otrzymał niedawno od Euro NCAP najwyższą ocenę „bardzo dobrą”.

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Dotyczą one pojazdów w Niemczech. Podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranych rozmiarów kół i opon oraz ewentualnego wyposażenia dodatkowego.

Wszystkie wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP. Podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 oraz ewentualne bonifikaty obliczane są na podstawie wartości WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.de/wltp.

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.