Podczas rozpoczętego Salonu Samochodowego w Essen (do 8 grudnia) na stosiku Opla pokazywane są nowe modele ADAC e-Rally Cup oraz Corsa-e Rally.
Tym samym kończy się kompleksowy program rozwoju dwóch zasilanych wyłącznie akumulatorami Opli Corsa‑e Rally.
Zobacz relacje:
Samochody wyposażone w 136‑konne silniki elektryczne przechodzą obecnie testy podzespołów i wytrzymałości na terenie Centrum Testowego w Dudenhofen. Przygotowania do pierwszego na świecie rajdowego pucharu samochodów elektrycznych jednej marki ruszyły pełną parą…
Sezon 2020/2021 z 10 rundami
Opel i ADAC, ogłosili ważne informacje na temat nowego rajdowego pucharu jednej marki. Przed rozpoczęciem sezonu ADAC Opel e‑Rally Cup w ramach ADAC Saarland- Pfalz Rally (21 i 22 sierpnia 2020 r.), zespoły będą mogły przygotować swój nowy sprzęt w czasie dwóch imprez testowych.
Miejsce i data pierwszej rundy testowej zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. Kolejna okazja do testu będzie odbywała się w warunkach konkurencji. Zespoły mogą wziąć udział w ADAC Rallye Oberehe (8 sierpnia). Będzie to tzw. runda R70, obejmująca 70 kilometrów odcinków specjalnych w Nadrenii- Palatynacie.
Po oficjalnej inauguracji sezonu w Saarze na rok kalendarzowy 2020 zaplanowano jeszcze trzy rundy w ramach dwóch imprez: ADAC Rallye Südbayern (26 i 27 września) i ADAC Rallye Deutschland (15 i 18 października). W trakcie kwalifikacji Rajdowych Mistrzostw Świata w Niemczech rozegrane zostaną aż dwie rundy ADAC Opel e‑Rally Cup. Sześć kolejnych rund pierwszego „Super Sezonu” odbędzie się już w 2021 roku.
Rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń
Zgłoszenia do ADAC Opel e‑Rally Cup będą przyjmowane od 15 grudnia 2019 r. Do 31 stycznia 2020 r. obowiązuje obniżona opłata rejestracyjna. Wynosi ona 5 900 euro (plus VAT) i obejmuje kompleksowy pakiet usług:
– wpisowe na dwie sesje testowe i wszystkie rundy kwalifikacyjne ADAC Opel e‑Rally Cup 2020/21;
– dwa kombinezony ADAC Opel e‑Rally Cup;
– odzież zespołowa dla kierowcy i pilota;
– namiot serwisowy z plandeką podłogową i banerem reklamowym serwisu;
– wstęp do strefy reprezentacyjnej dla czterech osób na wszystkich zawodach rajdowych;
– bezpłatne ładowanie akumulatorów na miejscu;
– szkolenie na temat rozwiązań elektrycznych i technicznych dla kierowcy i pilota.
Od 1 lutego 2020 r. opłata rejestracyjna wzrasta do 7 500 euro (plus VAT).
Trwają również prace nad regulaminem sportowym ADAC Opel e‑Rally Cup. Po zatwierdzeniu przez niemiecki urząd ds. sportów motorowych DMSB obydwa regulaminy — sportowy i techniczny — zostaną udostępnione do pobrania wszystkim uczestnikom cyklu i zainteresowanym stronom.