ESSEN MOTOR SHOW 2014: STUDYJNA SKODA FABIA R5

SK_fab_sal1

Już 29 listopada podczas targów motoryzacyjnych w Essen zwiedzający będą mogli zobaczyć wersję studyjną nowego modelu rajdowego: Škoda Fabia R5.

Prócz niej na wypełnionym emocjami stoisku czeskiej marki znajdą się wyjątkowe samochody koncepcyjne oraz szczególne modele seryjne.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Gwiazdą liczącej ponad 2 000 m2 ekspozycji będzie niewątpliwie Fabia R5 – prototypowa wersja wyczynowej konstrukcji, która już w przyszłym roku wypełni miejsce po Fabii S2000. Nie będzie ona jednak jedyną atrakcją: po raz pierwszy w Niemczech będzie można zobaczyć także Fabię w wersji kombi.

Sk_fab_sal2

Na stoisku dostępne będą także Octavia RS – najszybsza seryjna Škoda w historii – oraz wersje Monte Carlo modeli Rapid Spaceback, Yeti i Citigo. O wielkie emocje zadbają także modele koncepcyjne: Yeti Xtreme, CitiJet oraz Rapid Spaceback Red & Grey Collection.

Essen Motor Show zyskało popularność jako największe targi tuningu i motorsportu, dziś obejmując już wszystko, co związane ze sportowymi samochodami. 47. już edycja tego wydarzenia będzie miała miejsce w dniach 29 listopada–7 grudnia.

– Skoda będzie kontynuować swój prężny rozwój w najbliższych latach dzięki nowym modelom. Równolegle z aspektem funkcjonalnym, będziemy także intensywnie pracować nad czynieniem naszych samochodów coraz bardziej emocjonującymi. Dobór samochodów pokazywanych przez nas w Essen doskonale odzwierciedla tę strategię. Studyjna Fabia R 5 pokazuje, jak będzie wyglądać nasza nowa broń rajdowa. Jej seryjny odpowiednik na zwykłe drogi, zarówno w wersji hatchback jak i kombi, to najbardziej emocjonująca generacja tego modelu w historii, zawierająca wiele genów przejętych z naszej wyczynowej maszyny – mówi Frank Welsch, członek Zarządu marki ds. Rozwoju Technicznego.

Sk_fab_sal3

– Światowa premiera Fabii R 5 daje wyobrażenie na temat przyszłości rajdowej Skody. Gotowa wersja zostanie homologowana do startów do połowy 2015 roku – mówi dyrektor Motorsport, Michal Hrabánek.

Zgodnie z nowymi przepisami FIA, model napędza turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l. Rajdowy samochód wyposażony jest także w sekwencyjną skrzynię o pięciu biegach i zawieszenie z kolumnami McPhersona. By spełnić przepisy, samochód musi ważyć co najmniej 1 230 kilogramów. Do rozwoju nowego modelu rajdowy zespół zaangażował topowych zawodników rajdowych.

Sk_fab_sal4

Nowa konstrukcja rajdowa już cieszy się zainteresowaniem w środowisku. Nic w tym dziwnego – wykorzystywana do tej pory Fabia S2000 zdobyła wiele tytułów krajowych i kontynentalnych mistrzów. Tylko w tym, już piątym sezonie startów, rajdowy model zdobył hat-trick tytułów mistrzowskich w Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku, tytuł Rajdowego Mistrza Europy w klasyfikacji kierowców oraz pięć kolejnych tytułów w mistrzostwach krajowych.

Na stoisku w Essen uwagę widzów będzie przykuwać także Fabia w wersji kombi. Zaprezentowany po raz pierwszy dwa miesiące temu na targach motoryzacyjnych w Paryżu, kompaktowy model po raz pierwszy pojawia się w Niemczech w wyjątkowo pojemnej wersji kombi.

Stoisko uzupełnią trzy pojazdy koncepcyjne w tym Rapid Spaceback, sportowe studium pierwszego hatchbacka marki w segmencie kompaktów oraz widoczne na powyższym zdjęciu Yeti Xtreme.

Sk_fab_sal5