Szybkie i proste ładowanie jest głównym warunkiem rozwoju elektromobilności. Mając to na uwadze, Audi angażuje się w Charging Interface Initiative e.V. (CharIN).
Inicjatywa ta wspiera wprowadzenie jednolitych techniczne standardów Combined Charging Systems (CCS), a rozwojowo dąży też do wprowadzenia możliwości ładowania o mocy 150 kW.
Zobacz także:
– Wraz z naszymi partnerami skupionymi w inicjatywie CharIN, dążymy do wprowadzenia standardu CCS we wszystkich stacjach ładowania. To bardzo wydajny, dojrzały, a jednocześnie wygodny system – powiedział podczas kongresu „Electronics in Vehicles“ (ELIV) w Baden-Baden, Ricky Hudi, kierownik działu elektryczności i elektroniki w Audi AG.
Combined Charging System (CCS) umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych zarówno prądem zmiennym (AC) jak i stałym (DC) przy pomocy ustandaryzowanego złącza, tzw. wtyczki Combo. Rozwiązanie to jest już montowane w napędzanym elektrycznie sportowym samochodzie Audi R8 e-tron i w e-tron quattro concept. Dzięki temu standardowi, akumulator modelu koncepcyjnym można w zaledwie 30 minut naładować energią wystarczającą na pokonanie ponad 400 km drogi. W pełni naładowany akumulator, pozwala temu autu przejechać ponad 500 km.
Na kongresie ELIV w Baden-Baden, Audi wraz z partnerami z inicjatywy CharIN, przedstawia pierwsze wyniki wspólnych prac: osprzęt i samochody przystosowane do ładowania z mocą 150 kW. Firmy skupione w projekcie badawczym CharIN to: Audi, BMW, Daimler, Opel, Porsche i Volkswagen, TÜV SÜD oraz producenci wtyczek przemysłowych, Mennekes i PhoenixContact.
Rozwiązania bazujące na międzynarodowych standardach CCS już funkcjonują w Unii Europejskiej i zostaną przez nią oficjalnie usankcjonowane najpóźniej do roku 2017.