W pełni elektryczny supermotocykl Saroléa Manx 7, który został wyposażony w sportowe opony Bridgestone Battlax RS 10, uzyskał homologację do poruszania się po drogach na Wyspie Man.
Saroléa planuje rozwój i produkcję elektrycznych pojazdów o dużej mocy, które mają zostać dopuszczone do ruchu drogowego.
Zobacz relacje:
Na razie w limitowanych edycjach trafią na Wyspę Man, zapowiadając początek ery jednośladów przyjaznych środowisku.
Supermotor Saroléa Manx 7 został zaprojektowany na bazie modelu Saroléa SP7, który brał udział w wyścigach Isle of Man TT Zero w latach 2014 i 2015. Motocykl wyposażony w opony Bridgestone Battlax V02 był w tym roku o włos od podium, kończąc legendarną sześćdziesięciokilometrową trasę TT ze średnią prędkością ponad 170 km/h.
Bridgestone, producent opon i innych wyrobów z gumy, nawiązał współpracę techniczną z biurem konstrukcyjnym Saroléa w 2014 roku. Od tego czasu zapewnia firmie wsparcie eksperckie oraz opony wyścigowe i szosowe o najwyższych parametrach. Partnerstwo to jest wynikiem podjętego przez firmę Bridgestone zobowiązania, by wspierać zrównoważony rozwój motoryzacji. U jego podstaw leży długofalowa wizja skupiona na ochronie środowiska oraz zasobów naturalnych, a także zmniejszeniu emisji CO2.
– Nawiązana współpraca pozwoliła firmie Bridgestone połączyć nasze doświadczenie zdobyte podczas wyścigów MotoGP z wizją zrównoważonego rozwoju motoryzacji. Supermotocykl Saroléa wyznacza nowe trendy dla elektrycznych jednośladów – na torach wyścigowych, ale także i na szosach – wyjaśnia Jake Rønsholt, Managing Director Consumer Business Unit w Bridgestone Europe.