ELEKTRO- MOBILNOŚĆ CZYLI O SZANSIE DLA POLSKI W KALISZU

Nissan_kla1

Rozwój elektro- mobilności powszechnie przypisywany jest do największych aglomeracji oraz głównych tras międzymiastowych. Wzrost liczby stacji ładowania w połączeniu ze zmianami prawnymi sprawił, że jazda pojazdem elektrycznym stała się realną możliwością.

Tymczasem dyskusja na temat rozwoju elektrycznej mobilności nie ogranicza się do największych polskich miast.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Doskonałym przykładem jest Kalisz, w którym zorganizowana została konferencja pt. „Elektro- mobilność: szansa dla Polski, przyszłość dla Wielkopolski”. Doświadczenie oraz rozwiązania technologiczne oferowane przez Nissana udowadniają, że zeroemisyjna mobilność może być z powodzeniem rozwijana niezależnie od wielkości miasta. Marka posiada blisko 10-letnie doświadczenie w tej kwestii, więc na związane z nią zagadnienia patrzy dziś znacznie szerzej niż większość graczy na rynku.

Nissan_kla2

Sercem elektrycznego ekosystemu jest nowy Nissan LEAF, który może być połączony z szeregiem innowacyjnych rozwiązań energetycznych. Jednym z nich jest Vehicle- to- Grid, czyli system dwukierunkowego przesyłu energii umożliwiający zasilenie domu lub biura przez samochód elektryczny, przyczyniając się tym samym do stabilizacji systemu energetycznego.

Rozwiązaniem dedykowanym mieszkańcom domków jednorodzinnych jest natomiast Nissan Energy Solar. System łączy panele fotowoltaiczne z magazynami energii stworzonymi z akumulatorów LEAF-a, umożliwiając tym samym optymalizację domowego zużycia energii.

– Wielu klientów wśród swoich największych obaw związanych z zakupem samochodu elektrycznego wymienia ograniczony zasięg oraz słabą infrastrukturę. Rozwiązania oferowane przez Nissana pokazują, że jest to myślenie oparte na stereotypach. Przekraczający 250 kilometrów zasięg nowego Nissana LEAF w zupełności wystarczy do swobodnego użytkowania samochodu na co dzień. Jednocześnie każda osoba posiadająca gniazdko przy swoim miejscu zamieszkania w naturalny sposób „tworzy” indywidualny punkt ładowania. Realizowane przez nas badania pokazują, że ponad 90% ładowań dokonywanych jest przez kierowców w domu lub pracy. W związku z tym samochody elektryczne z powodzeniem mogą funkcjonować również w obszarach, w których odpowiednia infrastruktura jest dopiero rozwijana – powiedział Robert Prusiński, dyrektor polskiego oddziału Nissana.

Nissan_kla3

Wprowadzone w 2018 roku zmiany legislacyjne zakładające m.in. rozbudowę sieci stacji ładowania do niemal 6500 punktów mogą w znaczący sposób przełożyć się na rozwój elektro- mobilności na obszarze całego kraju. Do tej pory nowe stacje ładowanie powstawały w większości w obszarach największych aglomeracji np. przy galeriach handlowych czy głównych trasach międzymiastowych. Dodatkowo kierowcy samochodów elektrycznych zyskali możliwość darmowego parkowania oraz korzystania z buspasów.

– Ustawa o elektro- mobilności i paliwach alternatywnych nakłada na samorządy konieczność stopniowej elektryfikacji swojej floty. W efekcie otrzymujemy coraz więcej zapytań ze strony przedstawicieli administracji publicznej, dla których kwestie związane z samochodami elektrycznymi są przeważnie zupełną nowością. Mamy nadzieję, że podczas konferencji udało nam się odpowiedzieć na zdecydowaną większość wątpliwości i udowodnić, że elektro- mobilność może z powodzeniem rozwijać się również w takich miastach, jak Kalisz. Ostatnim punktem naszego spotkania była prelekcja Arkadego Pawła Fiedlera na temat jego doświadczeń z jazdy Nissanem LEAF w Afryce. Myślę, że trudno o lepszy przykład pokazujący że samochód zeroemisyjny może być wykorzystywany w naprawdę każdych warunkach – podkreśla Adam Mosek, dyrektor salonu sprzedaży Nissan Polody w Kaliszu.