EKO OFENSYWA MERCEDESA – SZEŚĆ NOWYCH MODELI EQ DO 2022 ROKU

W maju 2019 r. do bieżącej seryjnej produkcji w fabryce Mercedes- Benz w Bremie włączono model z napędem elektrycznym – EQC.

Zaledwie kilka miesięcy później niemiecko- chińska spółka joint venture Beijing Benz Automotive Co.Ltd. (BBAC) rozpoczęła montaż auta na lokalny rynek chiński.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

W 2020 r. w Vitorii w północnej Hiszpanii ruszyła produkcja elektrycznego vana klasy premium – EQV.

W 2021 r. nabywcy aut kompaktowych będą mieli do wyboru dwa w pełni elektryczne kompaktowe SUV-y z gwiazdą: EQA i EQB. Światowa premiera pierwszego z nich odbędzie się już w styczniu. Uruchomienie produkcji EQA w fabryce w Rastatt odbyło się bez przeszkód.

Podobnie jak w przypadku EQC z Bremy i Pekinu oraz EQV z Vitorii, które są już na rynku, w pełni elektryczne modele powstają na tej samej linii, co pojazdy kompaktowe z napędami konwencjonalnymi i hybrydowymi. W przyszłym roku produkcję EQA w Pekinie uruchomi również BBAC.

W 2021 r. rozpocznie się też budowa modelu EQB. Egzemplarze na światowy rynek będą powstawać w fabryce w Kecskemét, a dla nabywców z Państwa Środka – w Pekinie. Kompaktowy SUV będzie pierwszym całkowicie elektrycznym seryjnym Mercedesem z Węgier i dołączy do wytwarzanych tam hybryd plug-in: CLA i CLA Shooting Brake. Ma tam powstawać także Klasa A z hybrydowym napędem plug-in.

Ponadto w pierwszej połowie 2021 r. w Factory 56 w fabryce w Sindelfingen rozpocznie się produkcja elektrycznego luksusowego sedana EQS. To zasilany prądem reprezentant gamy nowej Klasy S, który skorzysta z nowej architektury marki dla pojazdów elektrycznych klasy wyższej i luksusowej. Klasa S, a w przyszłości także Mercedes- Maybach Klasy S i EQS będą produkowane w Factory 56 na wspólnej linii.

Także w drugiej połowie 2021 r. fabryka w Bremie rozpocznie produkcję biznesowego sedana EQE, a wkrótce potem budowa modelu ruszy w Pekinie. Fabryka w stolicy Państwa Środka będzie wówczas produkować łącznie cztery modele Mercedes- EQ na lokalny rynek.

Z kolei zakłady w Tuscaloosie (USA) przygotowują się do produkcji SUV-ów na bazie modeli EQE i EQS. Jej uruchomienie zaplanowano na 2022 r. Pojazdy będą powstawać na tej samej linii, co SUV-y z napędami konwencjonalnymi oraz hybrydowymi zespołami plug-in.

W 2022 r. Mercedes- Benz będzie wytwarzać łącznie osiem elektrycznych modeli EQ w siedmiu lokalizacjach na trzech kontynentach.

Portfolio elektrycznych Mercedesów uzupełniają trzy modele smarta. EQ fortwo i EQ fortwo cabrio są produkowane w Hambach, a EQ forfour – w Novo Mesto. Kolejna generacja elektrycznych smartów będzie wytwarzana przez spółkę joint venture smart Automobile Co., Ltd. w Chinach.

Już teraz oferta Mercedes- Benz obejmuje ponad 20 wariantów z napędem plug-in, a do 2025 r. będzie dalej poszerzona – ma wtedy obejmować ponad 25 odmian plug-inów.

Za dostarczanie akumulatorów do elektrycznych modeli Mercedes- EQ odpowiada globalna sieć produkcji, dysponująca fabrykami na trzech kontynentach. Dwa zakłady w Kamenz (Niemcy) produkują już od 2012 r akumulatory do hybryd, hybryd plug-in i pojazdów elektrycznych. Druga fabryka wytwarza baterie do EQC. W tym roku fabryka w Jaworze rozpoczęła produkcję akumulatorów dla hybryd plug-in Klas C, E i S, a w przyszłym rozszerzy ją o baterie do modeli Mercedes- EQ: EQA i EQB.

W przyszłości akumulatory będą wytwarzane także w dwóch zakładach w Untertürkheim oraz w Sindelfingen.

W 2022 r. w fabryce w Tuscaloosie ruszy produkcja SUV-ów na bazie modeli EQS i EQE. Tak zwane xEV-y, czyli hybrydy plug-in i samochody wyłącznie na prąd, do 2030 r. mają stanowić ponad połowę sprzedaży nowych Mercedesów.

Już w 2022 r. fabryki samochodów osobowych i dostawczych Mercedes-Benz na całym świecie będą budować pojazdy w sposób neutralny pod względem emisji CO₂.