Renault Polska od 3 lat jest partnerem projektu promującego mobilność zrównoważoną w naszym kraju. Program Eco- Miasto pozwala na wymianę doświadczeń między miastami, co ułatwia samorządom szukanie najlepszych rozwiązań, które łączą ekonomię z ekologią w kontekście transportu.
Wyraźnie wzrasta świadomość możliwości poprawy jakości życia, jakie stwarza zastosowanie elektrycznych środków transportu.
Zobacz także:
Renault należy do nielicznego grona firm, które zostały uznane przez CDP (Carbon Disclosure Project) za światowych liderów w dziedzinie przeciwdziałania zmianom klimatycznym.
– Program Eco- Miasto przyczynia się do promowania najlepszych praktyk w ramach zrównoważonego rozwoju i doskonale wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu naszego koncernu. Renault jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który zobowiązał się publicznie do ograniczenia śladu węglowego, a także jednym z pierwszych, który dokonał wielkich inwestycji na rzecz opracowania strategii sprzedaży samochodów elektrycznych, które są dostępne dla szerokiej rzeszy klientów – wyjaśnia Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji Terytorium East Renault.
Renault podejmuje liczne działania w celu zmniejszenia wpływu działalności firmy na środowisko naturalne i zachowania równowagi ekologicznej: począwszy od projektu, poprzez produkcję, eksploatację, aż do recyklingu. Grupa Renault posiada gamę w 100 proc. elektrycznych modeli (ZOE, Twizy, Kangoo Z.E.) w ramach realizacji przełomowego programu „Zero Emisji” oraz udoskonala swoje modele spalinowe, tak aby miały mniejszy wpływ na środowisko i były bardziej oszczędne dzięki nowym generacjom niskoemisyjnych silników.
Grupa Renault uruchomiła jednocześnie w sześciu zakładach produkcyjnych na terenie Francji panele słoneczne zajmujące powierzchnię 40 ha. W ten sposób firma wzmacnia swoje zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska. Warto podkreślić, że wszystkie fabryki Renault na świecie posiadają certyfikat ISO 14001.
W ramach programu Eco- Miasto nie tylko nagradzane są urzędy, które najlepiej realizują politykę rozwoju, ale dzięki organizacji seminariów przedstawiciele samorządów mają możliwość poznania i przedyskutowania konkretnych projektów realizowanych w Polsce oraz we Francji. Wszystkie miasta biorące udział w konkursie w większym lub mniejszym stopniu inwestują w publiczny transport niskoemisyjny, m.in. Trójmiasto (Gdańsk, Gdynia, Sopot) oraz Kraków posiadają autobusy elektryczne, z kolei Częstochowa, Poznań, Toruń pojazdy hybrydowe.
Ostrów Wielkopolski i Wrocław, czyli laureaci Eco- Miasto 2016 w kategorii mobilność zrównoważona, także wprowadzają niskoemisyjne rozwiązania w zakresie transportu – Ostrów Wielkopolski m.in. poprzez zakup autobusów o napędzie elektrycznym do miast i pozyskiwanie energii do ich ładowania z odnawialnych źródeł, Wrocław z kolei posiada autobusy o napędzie hybrydowym, natomiast planuje zakupić dodatkowo autobusy elektryczne.
Co więcej miasto zainwestowało już w 11 stacji ładowania pojazdów elektrycznych i pracuje nad stworzeniem kolejnych takich punktów. Zwłaszcza że w planach ma uruchomienie wypożyczalni samochodów elektrycznych. Kolejnymi miastami, których władze planują wprowadzić takie wypożyczalnie, są Kraków i Warszawa.
– Wyzwania stojące przed przemysłem motoryzacyjnym związane ze zmianą klimatu są tak duże, że tylko pełna współpraca społeczna dla idei może dać oczekiwane efekty. Program Eco- Miasto daje taką szansę – dodaje Agata Szczech.
Organizatorem projektu jest Ambasada Francji w Polsce, we współpracy z Renault Polska, SAUR Polska, Grupą Saint-Gobain, Grupą EDF reprezentowaną przez EDF Polska, DK Energy Polska oraz TIRU, a także Fundacją LafargeHolcim oraz Krajową Agencją Poszanowania Energii.