Dowiadujemy się, że z szeregiem systemów zarządzania energią (EMS) można zintegrować inteligentną stację ładowania Webasto Live.
Okazało się to na zakończonych właśnie targach E-world w Essen.
Zobacz także:
Tam Webasto po raz pierwszy pokazało jak łatwo można zintegrować stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in, zarówno z istniejącymi, jak i planowanymi systemami zarządzania energią (EMS). Dzięki Otwartemu Protokołowi Punktu Ładowania (Open Charge Point Protocol, OCPP) i interfejsom komunikacyjnym Modbus/ TCP, Webasto Live można elastycznie zintegrować z komercyjnymi i prywatnymi EMS-ami.
Aby to umożliwić, dostawcy EMS muszą stworzyć odpowiedni interfejs, zgodny ze swoimi systemami. Od kwietnia 2020 roku stacje ładowania Webasto będą kompatybilne z systemem Kiwigrid EMS, korzystającego z interfejsu kompatybilnego z protokołem OCPP umożliwiającego pełną integrację ze stacją ładowania.
– Jesteśmy zaszczyceni, że jako partnera pozyskaliśmy innowacyjnego dostawcę systemów zarządzania energią – Kiwigrid. Razem będziemy mogli rozwijać elastyczne rozwiązania, by móc połączyć sektor dostaw energii i mobilności – komentuje Karl Kolmsee, dyrektor ds. Zarządzania Portfolio Produktów Ładowania Webasto.
Jeżeli chce się zintegrować jedną lub więcej stacji ładowania z systemem zarządzania energią, instalator- elektryk może połączyć je za pomocą kilku kliknięć w ustawieniach konfiguratora. Od kwietnia stacja Webasto Live będzie kompatybilna z systemami EMS innych dostawców; na przykład Beegy, rozwiązaniami Smart1 i TQ-Automation. Ci, którzy już zainstalowali ładowarkę Webasto Live, mogą skorzystać z rozszerzonych funkcji po dokonaniu aktualizacji oprogramowania.
Webasto Live ułatwia także elastyczną pracę w sieci za pośrednictwem bezprzewodowego łącza. Stacją można zarządzać za pomocą aplikacji LiveApp lub portalu+. Stacje ładowania Live można połączyć z sobą w sieć (do wyboru komunikacja poprzez: 4G, LAN i WLAN), umożliwiając w ten sposób dynamiczne zarządzanie mocą między nimi. Ponadto, stacja ładowania oferuje uwierzytelnianie za pomocą RFID, smartfona i jest przygotowana do obsługi najnowszej metody uwierzytelniania t.j. Plug & Charge (ISO 15118).
Podczas E-world, Webasto pokazało również stację ładowania Webasto Pure, którą w sierpniu 2019 roku stowarzyszenie ADAC oceniło jako „bardzo dobrą” oraz 4,5-metrowej długości kabel do ładowania Typu 2 Mode 3, służące do podłączenia zasilania pojazdu przy użyciu ładowarek publicznych.
Na stoisku zaprezentowano również standardowy system akumulatorów Webasto (Standard Battery System), przeznaczony do pojazdów w różnych segmentach. Zastosowanie modułowej budowy akumulatorów sprawia, że system może być indywidualnie konfigurowany przy zachowaniu atrakcyjnej ceny.