MW tegorocznej edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (25-30 czerwca) Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wystawi prototypowe Mitsubishi MiEV Evolution II z napędem elektrycznym.
Dzięki udoskonalonej wersji MiEV Evolution II, MMC liczy na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Zespół MMC wystartuje w dwóch nowych, elektrycznych wyścigówkach z napędem na cztery koła. Koncern planuje wykorzystać wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas wyścigu dla potrzeb zaawansowanego technologicznie programu rozwojowo- badawczego @earth Technology oraz przyszłych modeli seryjnych marki.
Zobacz także:
SPORT
PEUGEOT I SEBASTIEN LOEB W PIKES PEAK 2013
POZNALIŚMY DANE TECHNICZNE 208 T16
Firma Mitsubishi Motors Corporation zadebiutowała w wyścigu Pikes Peak w ubiegłym roku, wystawiając do rywalizacji prototyp i-MiEV Evolution, który ukończył imprezę na drugim miejscu w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Dzięki udziałowi w zeszłorocznej imprezie firma zyskała ogromną ilość bezcennych danych dotyczących prędkości, przyśpieszenia, zachowania pojazdu na drodze, wydajności akumulatorów układu napędowego, temperatury silnika oraz innych informacji o kluczowym znaczeniu dla procesu tworzenia i rozwoju samochodów z napędem elektrycznym.
Podobnie, jak i-MiEV Evolution w roku ubiegłym, Mitsubishi MiEV Evolution II również wykorzystuje podzespoły stosowane w seryjnych wersjach modelu oraz dedykowane im wydajne akumulatory i mocne silniki zaprojektowane przez dostawców MMC. W oparciu o doświadczenie zdobyte w poprzedniej edycji wyścigu, firma MMC zdecydowała się doposażyć czterosilnikowy (po dwa motory elektryczne przy każdej osi) układ napędowy swoich wyścigówek w zintegrowany system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (ang. Super All-Wheel Control), który poprawia charakterystykę prowadzenia oraz przewidywalność zachowania MiEV Evolution II na drodze. Znaczny wpływ na zwiększenie dynamiki ma również obniżona masa własna oraz poprawione właściwości aerodynamiczne.
Pierwsze Mitsubishi MiEV Evolution II poprowadzi dwukrotny triumfator Rajdu Dakar, Hiroshi Masuoka, który w zeszłym roku za sterami i-MiEV Evolution wywalczył drugą lokatę w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Zawodnik ten pełnił będzie również funkcję kapitana zespołu MMC. Za kierownicą drugiego Mitsubishi MiEV Evolution II will zasiądzie Greg Tracy, sześciokrotny zwycięzca Pikes Peak w kategorii jednośladów.
Ponadto w tegorocznej edycji Pikes Peak udział weźmie firma Mitsubishi Motors North America (filia MMC w USA) w roli sponsora reprezentującego oraz nowe Mitsubishi Outlander (niedawny zdobywca wyróżnienia JNCAP Five Star Award oraz JNCAP First Prize za wysoki poziom bezpieczeństwa), które pojawi się na słynnej imprezie jako oficjalny samochód bezpieczeństwa – Safety Car.
DANE TECHNICZNE
– długość x szerokość x wysokość (mm): 4870 x 1900 x 1390;
– liczba miejsc: 1;
– układ napędowy: 4WD;
– silniki elektryczne (Meidensha): liczba 4 (2 przy przedniej i 2 przy tylnej osi);
– moc maksymalna (kW): 400 (100 kW x 4 silniki);
– maksymalna pojemność akumulatorów (kWh): 50;
– podwozie: dedykowana rama rurowa;
– nadwozie: włókno węglowe;
– opony: Dunlop – 260/660-18.
Prowadzenie
• nisko umieszczony środek ciężkości, który udało się osiągnąć po zamontowaniu akumulatorów pod podłogą;
• czterosilnikowy układ napędowy wszystkich kół (2 silniki przy każdej osi) współpracujący ze zintegrowanym system kontroli dynamiki pojazdu (S-AWC);
• system aktywnej kontroli znoszenia (AYC), który sprawuje optymalną kontrolę and momentem obrotowym, co przekłada się na bardziej przewidywalne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów;
• system aktywnej kontroli stabilności (ASC), który czuwa nad zachowaniem odpowiedniego poziomu stabilności, kontrolując siłę hamowania przykładaną do poszczególnych kół oraz moc silnika;
• układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.