Dunlop rozpoczął kampanię „Great Fightbacks – Wielkie Momenty sportu motorowego” prezentującą najciekawsze historie zawodników i ich drogi do zwycięstw w wyścigach, które obfitowały w wiele trudnych i emocjonujących sytuacji.
Marka wybrała dziesięć inspirujących wydarzeń, w których kierowcy wyścigowi i motocykliści wykazali się charakterem, determinacją i wytrwałością w walce o powrót na szczyt.
Zobacz także:
Spośród nich fani sportów motorowych będą mogli wyłonić najlepsze, głosując na nie od dziś na stronie internetowej www.greatfightbacks.com.
Bohaterami opowieści są legendarne postacie świata wyścigów, m.in.: Sir Jackie Stewart, Jacky Ickx i Mike Hailwood. Nie zabraknie też przygód bardziej współczesnych gwiazd, takich jak: Marc Marquez, John McGuinness i Johnny Herbert. Każdy odcinek opowiada rzeczywistą historię zawodników, którzy by osiągnąć prawdziwą wielkość musieli pokonać szereg przeciwności oraz własnych słabości.
Fani poznają historię Louisa Rosiera, który mimo półgodzinnego postoju – spowodowanego problemami z silnikiem i stłuczoną przednią szybą – zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1950 roku. Ponadto odkryją tajemnicę triumfu Jackiego Stewarta w Grand Prix Niemiec w 1968 roku, którego nie pokrzyżował nawet ulewny deszcz. Dowiedzą się także jak wyglądała droga do sukcesu Jacky’ego Ickxa, reprezentującego Porsche w wyścigu 24H Le Mans w 1977 roku, który musiał się zmagać się z wieloma problemami z samochodem.
Dobrą inspiracją może stać się również historia Mike Hailwooda, który po jedenastoletniej przerwie powrócił do ścigania i przypieczętował to zwycięstwem w wyścigu TT na Wyspie Man, rozegranym w 1978 roku. Równie dużej dawki emocji dostarczą także sceny z udziałem Johnny’ego Herberta, który odniósł podwójne zwycięstwo – osobiste, wracając do formy po kontuzji zagrażającej jego dalszej karierze oraz zawodowe, wywalczone dla zespołu Mazdy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1991 roku.
Kolejne opowieści przybliżą historie: Bernda Schneidera – legendy DTM, który zdominował niemieckie wyścigi klasy Touring mimo nieudanych startów w F1, Pedro Lamy’ego, który pomimo dwóch złamanych nóg stanął na podium 24-godzinnych wyścigów Le Mans
i Nürburgring, Marca Marqueza i jego zwycięstwa w wyścigu GP Estoril w klasie 125cc w 2010 roku po starcie z tyłu stawki, oraz nieoczekiwanego zwycięstwa brytyjskiego zespołu Jota w klasie LMP2 w 2014 roku.
Miłośnicy sportów motorowych dowiedzą się także jak wyglądał powrót do formy Johna McGuinnessa i jego droga do zwycięstwa odniesionego w wyścigu TT rozegranym na Wyspie Man w 2015 roku.
– Te inspirujące historie dowodzą, że można osiągnąć wszystko, nawet kiedy los nam nie sprzyja. Trzeba jednak pamiętać, że aby uzyskać prawdziwą wielkość niezbędne są zaangażowanie, intuicja i determinacja. Jesteśmy ciekawi, które zwycięstwo w historii okaże się najbardziej ekscytujące według głosujących fanów sportów motorowych z całej Europy – powiedział Xavier Fraipont, dyrektor zarządzający Dunlop Motorsport.
Projekt „Great Fightbacks – Wielkie Momenty sportu motorowego” wpisuje się w filozofię marki Dunlop oraz w zainaugurowaną w ubiegłym roku kampanię pod hasłem „Forever Forward”. Jej elementem jest nowa reklama telewizyjna „One second”, opowiadająca historię kierowcy, który odwołuje się do doświadczeń życiowych, by dać z siebie wszystko w „jednej – decydującej o wszystkim – sekundzie”.
Dunlop jest dostawcą opon dla największych zespołów wyścigowych, od przełomowej chwili wynalezienia opony pneumatycznej w 1888 r. Przez minione 127 lat marka odgrywała ważną rolę w wyścigach, pomagając kierowcom i motocyklistom osiągać inspirujące wyniki w najtrudniejszych konkurencjach, takich jak: 24-godzinne wyścigi na Le Mans i Nürburgringu, oraz w zawodach motocyklowych TT (Tourist Trophy) na Wyspie Man.