Dla ekip Dunlopa 2014 był dobrym rokiem, szczególnie w wyścigach endurance. Zespoły odnosiły sukcesy zarówno w Europejskiej Serii Le Mans, jak i Mistrzostwach FIA World Endurance Championship.
W obydwu imprezach walka była wyrównana. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) cztery z dziewięciu ekip startujących na oponach Dunlop jako jedyne walczyły o tytuł w ostatniej rundzie.
Zobacz także:
Ostatecznie mistrzem został zespół Signatech Alpine.
Natomiast w Mistrzostwach FIA World Endurance Championship (WEC) współzawodnictwo potoczyło się w inny sposób. Dwa zespoły Dunlopa nieoczekiwanie odpadły z wyścigów w klasie LMP2 na torze Le Mans. Dlatego reszta sezonu upłynęła na odrabianiu 50-punktowej przewagi, którą konkurencja zyskała w tej rundzie, mimo ukończenia wyścigu dopiero na 11. pozycji w klasie.
Trzy ważne osiągnięcia Dunlopa:
* w Mistrzostwach WEC, ekipy G-Drive Racing i KCMG wywalczyły siedem z ośmiu zwycięstw, wszystkie osiem najlepszych pozycji startowych i osiem najlepszych czasów okrążeń. Zespół Jota Sport zdobył zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans na oponach Dunlop;
* ekipy Dunlop zajęły wszystkie najlepsze pozycje startowe w ELMS (cztery dla Jota i jedna – Murphy Prototypes) i zwyciężyły w czterech z pięciu wyścigów;
* na Le Mans siedemnaście najszybszych indywidualnych okrążeń, w dziewięciu samochodach, zrobili kierowcy na oponach Dunlop.
– Już intensywnie pracujemy nad specyfikacją na sezon 2015, a mamy do tego mocną podstawę w postaci tegorocznych opon. Chcemy kolejnych zwycięstw i tytułów świadczących o naszej przewadze, ale jednocześnie liczymy na większą konkurencję. Pomaga nam ona wprowadzać udoskonalenia oraz rozwija sportowe technologie, a to zawsze pozytywnie wpływa na wiele światowych wyścigów obsługiwanych przez jedną markę opon. Mamy zamiar zoptymalizować i poszerzyć zakres zastosowań opon przeznaczonych na mokrą nawierzchnię oraz opon pośrednich. Ponadto wszystkie mieszanki opon typu slick zostaną ulepszone, by zachować ich sprawność, a wydłużyć żywotność – mówi Mike McGregor, inżynier Dunlop Motorsport.
Inne osiągnięcia Dunlopa
* w ELMS pięciu kierowców w czterech różnych samochodach ustanowiło najszybsze czasy okrążenia na oponach Dunlop. W WEC Olivier Pla ustanowił siedem z ośmiu najszybszych okrążeń w wyścigu (Nelson Panciatici/Signatech ustanowili rekord okrążenia na Le Mans na oponach Dunlop);
* dziewięć najszybszych okrążeń Le Mans w sezonie 2014 uzyskano na oponach Dunlop w sześciu różnych kombinacjach podwozi i silników;
* eipy Dunlop prowadziły przez 2102 z 2305 okrążeń w serii ELMS i WEC, co stanowi 91,2 proc.;
* wszystkie pięć specyfikacji opon dobrze sprawdzało się zarówno pod względem tempa, jak i żywotności. Na wszystkich oponach wykonywano wielokrotne przebiegi – na torze Le Mans nawet czterokrotne;
* strategia Jota na Le Mans, polegająca na czterokrotnych przebiegach była kluczowa dla odzyskania pozycji po problemach na wczesnym etapie wyścigu. Większość ekip Dunlop wykonywała potrójne i poczwórne przebiegi na oponach typu slick. Ekipa Jota wykorzystała tylko 11 zestawów opon podczas 24-godzinnego wyścigu.