Sergio Rinland, który w tym roku zrealizował dla Goodyear Dunlop projekt koncepcyjnego wyścigowego pojazdu przyszłości – Dunlop Future Race Car Challenge – został zaproszony do przedstawienia tej inicjatywy podczas globalnej konferencji „Motorsports Engineering Conference”.
Wydarzenie odbyło się w amerykańskim Indianapolis, a zorganizowane zostało przez Grupę Motorsports Engineering Activity (MSEA). Temat tegorocznego spotkania to „Sport motorowy musi się zmienić: możliwości i przeszkody”.
Zobacz także:
Przez cały 2014 rok Goodyear Dunlop w Europie prowadził projekt Dunlop Future Race Car Challenge, w ramach którego entuzjaści wyścigów, studenci i inżynierowie zastanawiali się nad potencjalną ewolucją sportu motorowego przez najbliższe 125 lat. Firma zdobywała opinie i pomysły od fanów na Facebooku, internautów, a także podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Le Mans. Dzięki temu firma moderowała dyskusję na temat rozwoju techniki w sportach motorowych w kolejnym stuleciu.
Następnie Goodyear Dunlop zlecił Sergio Rinlandowi, który ma kilkadziesiąt lat doświadczeń w projektowaniu pojazdów dla Formuły 1 i wyścigów Le Mans, stworzenie koncepcyjnego samochodu wyścigowego przyszłości, który częściowo był inspirowany pomysłami zebranymi od fanów.
Dunlop to marka opon, która odnosi największe sukcesy w historii 24-godzinnych wyścigów na wytrzymałość na torze Le Mans (34 zwycięstwa). W ubiegłym roku marka obchodziła 125-lecie stworzenia opony pneumatycznej – wynalazku, który zmienił całą branżę motoryzacyjną. Dlatego w tym roku postanowiono spojrzeć 125 lat w przyszłość, aby przeanalizować nadchodzące zmiany w sporcie motorowym. Autorzy konceptu są pewni, że seria innowacji zwiększy osiągi i wydajność pojazdów, a także uczyni je bardziej przyjaznymi środowisku.
W koncepcyjnym samochodzie wyścigowym przyszłości Dunlopa zastosowano następujące technologie:
• ładowanie indukcyjne – energia przenoszona będzie przez powierzchnię toru wyścigowego;
• adaptacyjna karoseria umożliwi pojazdom zmianę kształtu podczas wyścigu, by poprawiać aerodynamikę;
• inteligentne opony będą współpracować z samochodem i dostosowywać się do nawierzchni i warunków jazdy;
• systemy odzyskiwania energii będą odzyskiwać 100% energii z hamowania.
– To ogromny przywilej móc uczestniczyć w debacie na temat przyszłości sportu motorowego. Koncepcyjny samochód wyścigowy przyszłości Dunlopa to idea stymulująca twórcze myślenie. Zrodzone z niej pomysły powinny wzbudzić debatę o tym, jak sport motorowy może stanowić obszar rozwoju zaawansowanych technologii, które kształtować będą przyszłość motoryzacji i mobilności – podsumował Sergio Rinland.