DUNLOP SPORT MAXX RACE 2 SPECJALNIE DLA PORSCHE 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS1

Dunlop poinformował, że nowa opona Sport Maxx Race 2 została zaaprobowana przez Porsche jako oryginalne wyposażenie najnowszego modelu 911 GT3 RS.

Ogumienie będzie montowane w dwóch rozmiarach – 265/35ZR20 (99Y) XL i 325/30ZR21 (108Y) XL – oznaczonych symbolem N1, informującym o homologacji Porsche dla samochodów tej marki.


Zobacz także:

SPORT

OPONY


 

Następczyni modelu Sport Maxx Race została opracowana we współpracy z Porsche, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom nowego modelu 911 GT3 RS. Podstawowym warunkiem było zaoferowanie doskonałych osiągów na suchych nawierzchniach oraz najlepszych czasów na torze dla entuzjastów wyścigów. Aby osiągnąć te cele, inżynierowie Dunlop zmodyfikowali zarówno konstrukcję, jak i mieszankę bieżnika tak, aby zapewniały dodatkową przyczepność i lepsze osiągi.

To nie pierwsza homologacja nowego ogumienia Dunlop dla samochodów sportowych Porsche. Ten sam model opon został już wcześniej zaaprobowany przez znanego producenta aut dla innych modeli – 911 GT3 i 911 GT2 RS.

Porsche 911 GT3 RS2

– Sport Maxx Race 2 doskonale pasuje do modelu 911 GT3 RS pod względem osiągów na suchej nawierzchni, przyczepności i precyzji kierowania. Sprawdzona jakość produktów Dunlop oraz sprawność, z jaką zespół rozumie i wdraża nasze wymagania są kluczem do sukcesu – powiedział Jan Frank, przedstawiciel Porsche.

– Dunlop wyposażył w opony Sport Maxx Race pierwszy model Porsche z linii 911 GT3 w 2013 roku. Od tego czasu budujemy silną współpracę z Porsche GT i stworzyliśmy homologacje dla wszystkich modeli tej serii – mówi Nick Harley, dyrektor zarządzający ds. wyposażenia fabrycznego dla pojazdów osobowych w regionie EMEA.

Sport Maxx Race 2 została zaaprobowana jako wyposażenie fabryczne dla 911 GT3 RS po intensywnych testach na Pętli Północnej toru Nürburgring w Niemczech oraz na własnym torze testowym Porsche w Nardò we Włoszech.

Kluczem do uzyskiwania najlepszych czasów okrążeń na torze jest przyczepność i precyzja kierowania. Optymalizując kontur opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na całej powierzchni styku opony z asfaltem, zapewniając kierowcom lepszą kontrolę podczas pokonywania zakrętów, a tym samym większą precyzję kierowania. Dodatkowo Sport Maxx Race 2 posiada mostki między rowkami, które zwiększają sztywność opony.

Wyjątkowe osiągi na suchej nawierzchni

Sport Maxx Race 2 powstaje z wyjątkowej, sportowej mieszanki, niezbędnej dla zapewnienia wysokich osiągów. Zaletą nowego składu gumy jest szybszy proces nagrzewania się opon, co przekłada się na lepsze parametry tarcia między ogumieniem a nawierzchnią drogi, dając ekstremalną przyczepność i dłuższą stabilność osiągów podczas prowadzenia samochodów sportowych.

Doświadczenie i zwycięstwa Dunlop w sportach motorowych w znaczący sposób wpływają na proces projektowania opon klasy UHP (ultra wysokich osiągów) dla samochodów takich jak Porsche 911 GT3 RS.

Sport motorowy to doskonały poligon doświadczalny, który umożliwia pozyskanie znacznej ilości danych i informacji zwrotnych od kierowców, a także bezpośrednie porównania z innymi markami opon w ramach poszerzania granic innowacji. Zwycięstwo w 24-godzinnymi wyścigu jest najwyższym testem trwałości, osiągów i stabilności parametrów opony. Dunlop z powodzeniem przenosi doświadczenie i wiedzę z udziału w 24-godzinnych wyścigach na Nürburgring i Le Mans do wyczynowych opon drogowych