Nowoczesny i wymagający tor Motorland Aragon w pobliżu Alcañiz w Hiszpanii będzie gospodarzem pożegnania serii Clio III, które odbędzie się w najbliższy weekend: 2 i 3 listopada.
Impreza ta poprzedzi debiut czwartej generacji samochodu Clio Cup w Krajowych Mistrzostwach Renault Sport 2014. Specjalny finał Pucharu Dunlop Clio będzie pojedynkiem pomiędzy zwycięzcami wyścigów z całego świata.
Zobacz także:
SPORT
Pięciu najlepszych kierowców z imprez krajowych stanie do walki, w której nagrodą będzie sygnowany przez Dunlop samochód wyścigowy Clio Cup, przygotowany zgodnie z nową specyfikacją Pucharu Clio na 2014 rok.
Dunlop dostarcza opony zawodnikom Pucharu Clio na całym świecie, w tym do mistrzostw Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Holandii i Szwecji, a także do Mistrzostw Bohemii, organizowanych na Słowacji, w Czechach, Niemczech i Austrii.
Finał w Hiszpanii będzie ważnym wyścigiem, ponieważ jest to ostatnia impreza w serii Renault Sport Clio Cup III, która rozpoczęła się w 2006 roku. Kończący karierę Clio Cup jest jednym z najbardziej utytułowanych samochodów w sporcie motorowym. Oddział Renault Sport wyprodukował setki sztuk tego modelu na potrzeby krajowych i międzynarodowych imprez na całym świecie. W przyszłym roku zastąpi go auto wyścigowe najnowszej generacji, zbudowane na bazie imponującego, nowego samochodu drogowego Clio Renaultsport 200 Turbo EDC.
Najnowsze wyścigowe Clio posiada silnik o mocy 220 KM, wyposażony w turbinę. Silnik jest dostrajany przez Oreca Magny- Cours i plombowany w fabryce. Samochód ma również sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię sterowaną łopatkami oraz wyścigowe sprzęgło AP Racing. Samochody wyścigowe jeżdżą na oponach Dunlop Sport Maxx Slick and Wet, a auto standardowe jest wyposażone w opony drogowe high-performance Dunlop Sport Maxx RT.
– Nowy samochód na cały sezon to wspaniała nagroda dla każdego kierowcy wyścigowego, dlatego z tym większą satysfakcją wspólnie z Renault Sport dostarczymy jeden z pierwszych pojazdów Clio Cup nowej generacji na potrzeby mistrzostw krajowych. Samo zakwalifikowanie się do wyścigu Aragon będzie wymagało od zwycięzcy pokonania mocnych konkurentów, zatem możemy być pewni, że wygra jeden z najlepszych kierowców aut produkcyjnych w Europie. Współpraca Dunlopa z Renault Sport układa się znakomicie, dlatego z dumą rozszerzamy ją na finał Dunlop Clio. Jestem pewien, że weekendowy wyścig będzie jednym z najbardziej ekscytujących w tym roku – powiedział Jean-Felix Bazelin, Dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie.