Dunlop został partnerem oponiarskim zespołu Rebellion Racing na sezon 2016, w tym również na wyścig Le Mans 24. Decyzja zespołu została poprzedzona szeroko zakrojonymi testami, w których ogumienie Dunlopa okazało się niezawodne.
Tym samym producent opon po kilku latach przerwy wraca do rywalizacji w kategorii LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) organizowanych przez FIA.
Zobacz także:
Przez ostatnie cztery lata Rebellion Racing był najlepszym zespołem niefabrycznym w mistrzostwach, a w sezonie 2015 czterokrotnie zwyciężał w klasie Privateer 1 wyścigów FIA WEC. W nadchodzącym sezonie Rebellion Racing chce osiągać kolejne sukcesy przy wsparciu nowego partnera oponiarskiego oraz dzięki ulepszonej wersji samochodu R-One LMP1-L.
– Z przyjemnością witamy Dunlopa jako partnera oponiarskiego Rebellion Racing i cieszymy się z możliwości współpracy z marką o tak bogatej historii w sportach motorowych i tak ogromnym dorobku w wyścigach Le Mans. Liczymy na ścisłą i długoterminową współpracę. W ostatnich sezonach zauważyliśmy, że Dunlop dostarcza bardzo konkurencyjne opony dla klasy LMP2, dlatego mamy nadzieję, że nasza współpraca zwiększy konkurencyjność samochodów Rebellion R-One startujących w klasie LMP1 – powiedział Bart Hayden, menedżer zespołu Rebellion Racing.
Nawiązanie współpracy z Rebellion Racing to ważny krok dla Dunlopa, który w mistrzostwach LMP1 zwyciężył po raz ostatni w 2011 roku, w amerykańskiej serii Le Mans.
– Rebellion Racing zapracował na pozycję jednego z najbardziej szanowanych i profesjonalnych zespołów w FIA WEC. Cieszymy się, że po intensywnych testach porównawczych opon wybrał on właśnie naszą markę na partnera technicznego. Będziemy dostarczać zespołowi wsparcie techniczne, które pozwoli nam wspólnie ruszyć naprzód w nadchodzącym sezonie – powiedział Xavier Fraipont, dyrektor zarządzający Dunlop Motorsport w regionie EMEA.
Nawiązanie współpracy z Rebellion Racing przywraca konkurencję dostawców opon w kategorii LMP1 po kilku latach przerwy. Ostatni raz producenci opon mieli okazję rywalizować w klasie LMP1 w 2012 roku, kiedy to marka Dunlop dostarczała ogumienie zespołowi OAK. Od tego czasu Dunlop koncentrował się na walce w kategorii LMP2 w wyścigach FIA WEC.
Dunlop zwyciężał w 24-godzinnym wyścigu Le Mans częściej niż jakakolwiek inna marka oponiarska. Jego produkty były wybierane przez zwycięzców Pucharu Świata Wyścigów Długodystansowych FIA w latach 2012, 2013 i 2015. Opony Dunlop Motorsport są projektowane i konstruowane przez międzynarodowy zespół profesjonalistów w ośrodkach w Birmingham (Wielka Brytania), Hanau (Niemcy) i Colmar- Bergu (Luksemburg).