W odpowiedzi na rosnące wymagania w zakresie obniżania poziomu hałasu wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, Range Rover nawiązał współpracę z Dunlopem.
Znany producent wybrał opony Dunlop SP QuattroMaxx z technologią wyciszającą Noise Shield na wyposażenie fabryczne swoich pojazdów.
Zobacz także:
Na wyposażeniu nowego Range Rovera znajdą się opony w rozmiarze 275/40 R22 108Y XL. Zastosowana w nich technologia Noise Shield pomaga obniżyć poziom hałasu generowanego przez ogumienie. Jej działanie jest proste. Rezonans, powstający wskutek wibracji powietrza wewnątrz obracającej się opony, zazwyczaj jest przenoszony strukturalnie do kabiny pojazdu. Dzięki unikalnej technologii Dunlopa zostanie on zredukowany przez warstwę technicznie zaawansowanej pianki we wnętrzu opony.
– Innowacyjna technologia Dunlop Noise Shield została stworzona z myślą o producentach pojazdów wysokiej klasy, aby pomóc im w ograniczaniu wytwarzanego przez nie hałasu. Land Rover jest jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystali tę technologię. Jesteśmy dumni, że opony Dunlop QuattroMaxx – jedne z najważniejszych opon dla segmentów pojazdów SUV i 4×4 – znajdą się na wyposażeniu Range Rovera – powiedział Percy LeMaire, dyrektor ds. technologii opon osobowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Dzięki nowej technologii poziom ciśnienia akustycznego wewnątrz opony w szczytowym momencie może zostać zredukowany nawet o 11 dBA, co przekłada się na niższy o 4 decybele poziom hałasu w kabinie. Wpływa to na większy komfort podróży, zwłaszcza podczas jazdy przy wyższych prędkościach.