Prestiżowe niemieckie czasopismo motocyklowe Motorrad przetestowało najnowszą generację opon klasy Sport Touring przygotowaną przez czterech producentów.
W swojej końcowej opinii uznało, że Dunlop RoadSmart III dają „duże poczucie pewności na mokrej nawierzchni.” Rezultaty przeprowadzonego testu potwierdzają dane z bardziej zaawansowanego badania zorganizowanego przez siostrzaną organizację – Ośrodek Testów Motorrad (MTC) w okresie od listopada 2015 do stycznia 2016 roku.
Zobacz także:
Opona Dunlop RoadSmart III zajęła pierwsze miejsce i była o 10 proc. lepsza od średniej czterech konkurentów w przeprowadzonym przez MTC sprawdzianie trakcji na suchej nawierzchni. Najnowszy test zorganizowany przez magazyn Motorrad dowodzi wszechstronności modelu, wskazując na dobre rezultaty opony na mokrej nawierzchni.
Opony Dunlop, w które wyposażono Hondę CB 1000R, uzyskały świetny wynik sumaryczny 92, a czasopismo Motorrad opisało je jako „bardzo dobrze zrównoważone i wszechstronne ogumienie, które daje dużo frajdy na bocznych drogach”. Kiedy eksperci czasopisma przenieśli się na tor, stwierdzili również, że „opona Dunlop daje poczucie pewności prowadzenia na mokrej nawierzchni.”
Magazyn podsumował ocenę stwierdzeniem, że RoadSmart III jest „zwinna, precyzyjna, stabilna i oferuje bardzo dobrą trakcję na mokrej drodze. Dzięki dobrze dobranej, wszechstronnej charakterystyce, opona Dunlop jest szczególnie polecana wymagającym użytkownikom motocykli turystycznych, którzy podróżują niezależnie od warunków pogodowych”.
– Ogromnie cieszy nas, że najnowszy test Motorrad potwierdza wcześniejsze wyniki opisywane przez MTC. Naszym podstawowym celem podczas projektowania tej opony było zapewnienie wiodącej na rynku trakcji na suchej nawierzchni, jednak bez żadnych kompromisów na mokrej drodze. Najnowszy raport Motorrad dowodzi, że osiągnęliśmy sukces i opracowaliśmy oponę, która daje motocyklistom pewność siebie zarówno na mokrej, jak i suchej drodze. To ważne w segmencie Sport Touring, w którym motocykle służą zarówno do długich podróży, jak i codziennego użytku – powiedział Andy Marfleet, dyrektor marketingu Dunlop Motorcycle EMEA.
Bardzo dobra trakcja na mokrej i suchej nawierzchni została osiągnięta bez kompromisów pod względem trwałości. Raport MTC stwierdza, że przednia opona RoadSmart III, która otrzymała pierwsze miejsce w teście, wyróżniała się 82-procentową przewagą przebiegów nad średnim rezultatem konkurentów w badaniu (mierzona według niemieckich przepisów, które określają minimalną dopuszczalną głębokość bieżnika na poziomie 1,6 mm).
Tylna opona uzyskała również najwyższe noty w grupie pod względem przebiegów, osiągając 19-procentową przewagę nad średnią testowanych konkurentów. Pod koniec długodystansowego testu przedstawiciele MTC stwierdzili, że RoadSmart III wyróżniała się „dobrym zachowaniem w zakrętach, zbliżonym do opony nowej”.
Opona Dunlop RoadSmart III jest dostępna w 18 rozmiarach i specyfikacjach, spełniających wymogi motocykli GT o dużej pojemności, oraz najnowszej generacji średnich motocykli dwucylindrowych.
Tego lata możesz wygrać komplet opon Dunlop RoadSmart III, oznaczając zdjęcia i wideo w konkursie ze swojej wycieczki tagiem @DunlopMoto na Facebooku. Więcej szczegółów znajduje się pod adresem: http://news.goodyear.eu/latest-news/all/share-your-ultimate-road-trip-highlights-and-win-dunlop-roadsmart-iii-tires/s/288148b5-5d85-49ed-b156-d34f09b4df64 .