Wprowadzone niedawno na rynek Dunlop Sport Maxx RT zostały wybrane do Renault Clio RS 200 EDC. W nowym coupé będą montowane opony Dunlop w popularnym rozmiarze 205/40R18 86Y XL.
Zaprojektowane specjalnie dla entuzjastów dynamicznej jazdy nowe opony zaspokajają potrzeby kierowców, którzy jeżdżą pojazdami o dużej mocy i marzą o startach w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Przy projektowaniu opony wykorzystano 125-letnie doświadczenie Dunlopa w dziedzinie technologii wyścigowych.
Zobacz także:
OPONY
Firma zbierała doświadczenia m.in. na najsłynniejszych torach świata, takich jak: Le Mans, Nurburgring czy Silverstone. Wszystkie opony drogowe Dunlop produkowane są w oparciu o technologie wyścigowe, które są stosowane np. jeśli chodzi o skład mieszanki, jak i w rozwiązaniach inżynieryjno- projektowych, wypracowanych w efekcie milionów godzin spędzonych na torach.
Oficjalnie zaprezentowane na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 r. Renault Clio RS 200 EDC jest napędzane silnikiem 1,6 Turbo (200 KM i 240 Nm momentu obrotowego), sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC sterowaną łopatkami przy kierownicy oraz zaawansowanymi technologami i systemami, zaczerpniętymi z wyścigowego dziedzictwa Renault, takimi jak: zmodyfikowany program zmiany biegów, charakterystyka przepustnicy, ustawienia ESP i układu kierowniczego oraz tryb wyścigowy. Zaprojektowane i zbudowane przez Renault Sport Technologies, nowe Renault Clio RS 200 EDC jest produkowane we Francji.
– Dunlop z dumą oferuje jedne z najbardziej zaawansowanych opon na świecie. Nic nie ilustruje lepiej naszych osiągnięć, niż wybór naszych opon przez wiodących producentów samochodów, takich jak właśnie Renault – powiedział Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop.
Dunlop jest preferowanym partnerem wszystkich krajowych mistrzostw Pucharu Renault Clio. Marka jest wyłącznym dostawcą zaawansowanych opon do tych wyścigów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.