Dunlop prezentuje swoją najnowszą zimową oponę klasy Ultra High Performance. Dunlop SP WinterSport 4D posiada szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, zaprojektowanych tak, aby zwiększać bezpieczeństwo oraz zapewniać kierowcy jeszcze większą pewność i komfort prowadzenia w zróżnicowanych warunkach zimowych.
Ostatnie ciężkie zimy w północnej Europie przypomniały kierowcom (nawet w tych krajach, w których nie istnieje prawny obowiązek zmiany opon na zimowe) korzyści związane z wyborem najlepszych opon na takie warunki. Nowa Dunlop SP WinterSport 4D wywodzi swoją nazwę od nowego systemu lameli w wersji 4D (ang. 4D sipe system).
– Lamela jest ultracienkim rowkiem w bieżniku, poprawiającym trakcję i przyczepność. W porównaniu z poprzednim modelem, połączyliśmy nasz doceniony system lameli 3D z nową, poprzeczną lamelą i stworzyliśmy mikroblokadę pozwalającą na lepsze rozłożenie nacisku na drodze – wyjaśnia Bernard Loewenhaupt, Dyrektor Technologiczny ds. opon osobowych.
Lamele w wersji 3D w bieżniku opony zwiększają ilość lameli i tym samym ilość krawędzi w kontakcie z drogą, zapewniając dodatkowe osiągi w zakresie hamowania oraz przyspieszania.
– W nowej oponie dodaliśmy poprzeczną lamelę. Mamy dzięki temu dodatkową krawędź
w powierzchni bocznej, doskonałą dla wzmocnienia przyczepności. Taka kombinacja dwóch czynników (system lameli 4D) wytwarza niezależną mikroblokadę, która pozwala na lepsze rozłożenie nacisku w kontakcie z drogą, a więc przyczynia się do szczególnie dobrego zachowania opony podczas jazdy, również przy wchodzeniu w zakręty – dodaje
B. Loewenhaupt.
Otwarcie lameli zależne jest od siły trakcji. Im wyższy jest poziom siły trakcji w kierunku okrężnym, tym większe jest otwarcie. Niemniej jednak, odkształcenie bieżnika jest redukowane poprzez innowacyjny system blokujący lameli 3D.
W nowej oponie Dunlop SP WinterSport 4D pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące ulepszone hamowanie w głębokim śniegu. Zachowanie opony Dunlop na lodzie także ulepszono, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć problemów wynikających z twardnienia mieszanki w niskich temperaturach.
Zaprojektowana, aby zwyciężać w deszczu
Dunlop SP WinterSport 4D jest znakomita nie tylko na śniegu. W znacznej części Europy zimne miesiące charakteryzują się mokrymi drogami, które rzadko wysychają. Aby zwiększyć bezpieczeństwo w takich warunkach, Dunlop zastosował kombinację unikalnego kierunkowego wzoru bieżnika oraz dynamicznej mieszanki.
– Nasza mieszanka jest opracowana w taki sposób, aby odprowadzać wodę szybko i efektywnie poprzez eliminację turbulencji w rowkach bieżnika. Sfunkcjonalizowane polimery mieszanki zapewniają optymalnie dynamiczną sztywność potrzebną w różnych temperaturach.
Te aktywne składniki zapewniają oponom Dunlop najlepszy w ich klasie poziom przyczepności na mokrej drodze, bez uszczerbku dla zachowania opony na śniegu. Dobór i sposób zmieszania składników mieszanki jest zaprojektowany tak, aby maksymalizować osiągi na śniegu
i na mokrej drodze – przy jednoczesnej poprawie oporów toczenia, dających oszczędność paliwa – dodaje B.Loewenhaupt.
Zaprojektowana dla osiągów
Opony Ultra High Performance Dunlopa umożliwiają kierowcy uzyskanie dokładnych informacji z drogi oraz pozwalają mu na doskonałe i bezpieczne prowadzenie pojazdu. Aby osiągnąć wysoki poziom precyzji prowadzenia, Dunlop SP WinterSport 4D dysponuje mechanizmem blokującym w ramach systemu lameli. W warunkach gwałtownego hamowania lub wchodzenia w zakręt segmenty blokują się wzajemnie, dając kierowcy odpowiedź podczas prowadzenia i hamowania podobną do opony letniej na suchej nawierzchni.
Niska waga
Dunlop to zwycięzca wyścigów serii Le Mans, w których optymalizacja wagi jest w centrum zainteresowania inżynierów, aby stale zwiększać osiągi i wydajność samochodów biorących udział w wyścigach endurance.
– Dunlop w taki sam sposób skupia się na SP WinterSport 4D, poprawiając opory toczenia
o 11 proc. względem poprzedniego modelu, częściowo za sprawą sfunkcjonalizowanych polimerów zastosowanych w mieszance bieżnika, redukujących opór toczenia, jednocześnie poprawiając osiągi na mokrej nawierzchni i śniegu. W połączeniu z redukcją wagi oznacza to, że opona wymaga mniej mocy silnika do pokonania oporów toczenia. W odniesieniu do wpływu wagi na osiągi opony, w tym wypadku mniej znaczy więcej! – dodaje B.Loewenhaupt.
Podążając szlakiem sukcesów
Poprzedni model opony był laureatem wielu wyróżnień w niezależnych międzynarodowych testach opon, organizowanych przez światową prasę motoryzacyjną.
Dunlop SP WinterSport 4D jest dostępna w 37 wariantach, od 195/55R15 do 255/35R19,
co pokrywa ponad 80% zapotrzebowania rynku samochodów na opony HP.
Szerokie doświadczenie Dunlopa w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Firma oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, stosowanych w samochodach takich jak Mini, BMW serii 1, 3 i 5 oraz X5.
Wielu wiodących producentów samochodów, w tym Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche, oferują opony firmy Dunlop w standardzie.
Więcej informacji o Dunlopie można znaleźć na stronie www.dunlop.eu
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.