Najnowsze opony drogowe Dunlop dla pojazdów ciężarowych wykonujących przewozy długodystansowe i regionalne na zaśnieżonych, zimowych drogach są już gotowe do akcji (na razie w magazynach).
Zarówno model SP346 na oś kierowaną, jak i SP446 na oś napędową posiada oznaczenie trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) oraz symbol M+S.
Zobacz także:
Oznacza to, że spełniają najwyższe europejskie wymogi dla opon zimowych. W sytuacji zaostrzania regulacji dotyczących zimowego ogumienia na całym kontynencie, nowe opony oferują dużą mobilność zimą we wszystkich zastosowaniach drogowych.
Spełnienie wymogów prawnych to dopiero połowa sukcesu podczas niesprzyjającej aury. Możliwość kontynuowania jazdy w trudnych warunkach, na przykład przy nagłych opadach śniegu, to kluczowa kwestia dla każdej firmy transportowej. Nie wszystkie floty chcą zmieniać ogumienie wraz z nadejściem zimy, szczególnie jeśli nie działają na obszarach, na których często występują ostre warunki zimowe. Opony Dunlop SP346 i SP446 oferują flotom to, co najistotniejsze o tej porze roku: dużą mobilność.
– Nikt nie jest w stanie przewidzieć zimowej pogody, dlatego tak ważne jest przygotowanie na każdą ewentualności. Ciężarówki, które utknęły, bo nie założono im odpowiednich opon, mogą powodować opóźnienia w dostawach, a w najgorszym przypadku utratę zleceń. Nowe, drogowe ogumienie Dunlop oferuje wysoką mobilność zimą, dlatego ryzyko problemów spowodowanych nieprzewidywalną pogodą zostało znacząco zredukowane. Ponadto, operatorzy flot odczują korzyść z przebiegów dłuższych o 10 proc. i poprawionej efektywności paliwowej w porównaniu z poprzednim modelem – powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon komercyjnych Goodyear w regionie EMEA.
Opona na oś napędową Dunlop SP346 oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedni model, SP344. Dodatkowo innowacyjny wzór bieżnika spełnia surowe normy stawiane przez Unię Europejską dla homologacji 3PMSF dla ciężarowych opon śniegowych, jak również oznaczenia M+S. Zwiększona elastyczność bloków bieżnika osiągnięta dzięki głębokim rowkom umożliwia lepsze zbijanie śniegu.
Jednocześnie gęsto rozmieszczone rowki zygzakowate spowalniają zużycie opony, poprawiają osiągi zimą i pozwalają uzyskiwać dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, a wzór bieżnika utrzymuje się przez cały okres eksploatacji opony do momentu, gdy jest gotowa do nacinania.
Opona na oś napędową Dunlop SP446 również oferuje dłuższe przebiegi niż poprzedniczka SP444, a także niższe zużycie paliwa. Zapewnia przy tym bardzo dobrą trakcję w każdych warunkach, dzięki podstawie rowków w kształcie kropli deszczu. Rozwiązanie to pomaga spełnić wymagania oznaczeń M+S i 3PMSF, jak również zmniejsza obciążenia oddziałujące na dolną część rowka.
Opony SP346 i SP446 można bieżnikować na gorąco jako Dunlop TreadMax SP446, z wykorzystaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony nowe. Dzięki temu osiągi opon bieżnikowanych są zbliżone do opon nowych – dotyczy to również ich sprawności zimą.