Dunlop odświeża i wzbogaca swoją ofertę w segmencie opon turystycznych do motocykli, rozszerzając paletę rozmiarowo opony StreetSmart. Została ona zaprojektowana specjalnie z myślą o klasycznych motocyklach, których systematycznie przybywa w Europie.
Badania pokazały, że popularność klasycznych motocykli w Europie gwałtownie rośnie. W samych tylko Niemczech w ciągu zaledwie czterech lat średni wiek użytkowanego motocykla wzrósł z 12 do 14 lat. Wynika to głównie z coraz większej ilości motocyklistów w wieku 40-50 lat, dla których jednoślady to przede wszystkim hobby.
Dane dotyczące wielkości sprzedaży w całej Europie wskazują, że obecnie ponad połowa motocykli sprzedawanych na kluczowych rynkach europejskich to właśnie maszyny klasyczne. Rosnący popyt w tym segmencie zwiększa zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie opony.
– Dane rynkowe wskazują, że większość motocyklistów porusza się na oponach Dunlop. Ponieważ duża część europejskiej populacji osiąga wiek 50 lat, rośnie zapotrzebowanie na motocykle klasyczne. Między innymi ta grupa jest odpowiedzialna za wzrost popytu na najnowocześniejsze produkty użytkowane hobbystycznie, a opona StreetSmart doskonale spełnia te wymagania – powiedział Sharon Antonaros, Dyrektor ds. Marketingu opon motocyklowych Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Nowa technologia w klasycznych motocyklach
Opona Dunlop StreetSmart, zaprojektowana jako rozwinięcie konstrukcji opony Arrowmax GT501 Touring Bias, zastępuje także model Arrowmax D103. StreetSmart to połączenie doskonale dopracowanego projektu oraz najnowszych technologii zastosowanych do produkcji części nośnej i mieszanki bieżnika. Innowacyjne rozwiązania zapewniają doskonałą przyczepność i najwyższy komfort, rzadko spotykany w tym segmencie. W oponie zastosowano całkowicie nową mieszankę z silikonem, poprawiającą przyczepność w niskich temperaturach i na mokrych nawierzchniach.
– Zależało nam na dostarczeniu opony do klasycznych motocykli, ze wszystkimi najlepszymi cechami nowoczesnego ogumienia. Wynikiem naszych prac jest właśnie opona Dunlop StreetSmart, przeznaczona do motocykli klasycznych, ale o wysokich osiągach – powiedział S. Antonaros.
Mniejsza masa, większy przebieg
Dunlop StreetSmart to nowy profil i konstrukcja. Masa opony została zmniejszona nawet do 25 proc. w stosunku do poprzedniego modelu, co poprawia prowadzenie i zwiększa komfort jazdy. Większe rowki bieżnika wpływają na lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wydłużyć przebieg opon StreetSmart, zastosowano w nich pogłębiony bieżnik, którego skośna rzeźba zarówno w przednich, jak i tylnych oponach zwiększa odporność na ścieranie. Ponadto w części centralnej przedniej opony występują rowki poprawiające kierowalność i przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przy projektowaniu Dunlop StreetSmart wykorzystano najnowsze, generowane komputerowo narzędzia modelowania. Efektem tego jest uzyskanie kształtu napompowanej opony maksymalnie zbliżonego do kształtu opony nienapompowanej, co pozwoliło znacznie zmniejszyć nacisk na karkas. Założeniem projektantów tej opony był równomierny rozkład obciążenia w miejscu styku opony z nawierzchnią, przy jednoczesnym zmniejszeniu jego powierzchni o 16 proc. w porównaniu do poprzedniego modelu.
– Udało nam się stworzyć oponę wykorzystującą najnowsze rozwiązania, przy równoczesnym zachowaniu klasycznego wzornictwa, spełniającą potrzeby większości europejskich motocyklistów – oponę Dunlop StreetSmart – podsumował S. Antonaros.
Dunlop StreetSmart są dostępne w następujących rozmiarach: opona przednia 16 – 19 cali, tylna 16-18 cali.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.