Dunlop wprowadza nową technologię, która znacząco obniży poziom hałasu wewnątrz pojazdu podczas jazdy. „Noise Shield” pozwoli entuzjastom motoryzacji rozkoszować się jazdą czy wsłuchać w dźwięk silnika swojego auta.
Technologia pod nazwą „Noise Shield” niweluje hałas wewnątrz auta, generowany przez rezonans powietrza zamkniętego w oponie. Gdy opona toczy się po nawierzchni, dźwięk jest strukturalnie przenoszony do środka pojazdu.
Zobacz także:
OPONY
Technologia „Noise Shield” opracowana przez Dunlopa polega na wyłożeniu wnętrza opony technicznie zaawansowaną pianką, która pomaga ograniczyć wibracje powietrza. Pianka skutecznie tłumi rezonans wewnątrz opony, zmniejszając poziom hałasu nawet o 11 dBA, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie nawet 4 decybele. Wnętrze pojazdu staje się znacznie cichsze zarówno przy mniejszej, jak i większej prędkości auta.
Strukturalnie zaawansowana pianka jest bardzo lekka i nie wpływa na właściwości jezdne opony, ani na jej indeks prędkości. Pianka jest integralną częścią opony przez cały okres eksploatacyjny i w normalnych warunkach nie traci zdolności do tłumienia hałasu.
Dunlop opracował technologię „Noise Shield” na zlecenie marki Audi do zastosowania w sportowych modelach RS6 i RS7, a także w nowym A8. Rozwiązanie jest dostępne w następujących pojazdach i oponach (rozmiary):
– Audi RS6
• Dunlop Sport Maxx GT – 285/30ZR21 100Y XL;
• Dunlop WinterSport 4D – 285/30ZR21 100W;
– Audi RS7
• Dunlop WinterSport 4D – 275/30R21 98W XL;
– Audi A8
• Dunlop Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y XL.
Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych.