Po sukcesie najnowszych opon Dunlop RoadSmart III w niezależnych testach, marka zapowiedziała poszerzenie nagradzanej linii ogumienia o nowy wariant stworzony z myślą o rosnącym rynku wysokiej klasy skuterów turystycznych i sportowych.
Dunlop RoadSmart III SC został zaprojektowany, aby zapewniać wysokie osiągi przez cały rok. Produkt jest pozycjonowany powyżej dobrze znanej serii ScootSmart w kompleksowej ofercie opon marki.
Zobacz także:
Najwyższy segment skuterów stał się popularny wśród motocyklistów, którzy poszukują wygodnego pojazdu do codziennego użytkowania, a jednocześnie chcieliby jeździć usportowioną i zwinną maszyną w stylu lekkiego motocykla sportowo- turystycznego. Tego rodzaju wymagania stawiają interesujące wyzwanie projektantom opon. Dlatego Dunlop postanowił połączyć sprawdzone technologie z nowymi rozwiązaniami by sprostać temu trudnemu wyzwaniu.
W rezultacie w RoadSmart III SC zastosowano ten sam wzór bieżnika iGT, co w RoadSmart III. Zapewnia on optymalne usuwanie wody i równomierne zużycie. Technologia (JLB) to kolejna która została przejęta z opony sportowo- turystycznej.
Nowa technologia Camber Thrust Tuning (CTT)
W oponie RoadSmart III SC zastosowano nową technologię Dunlop – Camber Thrust Tuning, która umożliwia progresywne i łatwe pokonywanie zakrętów. Kiedy motocykl pochyla się w zakrętach, różnica kąta pochylenia koła między skręcającą oponą przednią, a ustawioną na wprost oponą tylną może utrudniać skręcanie i prowadzenie. O ile zjawisko to może być pożądane w motocyklu sportowym, gdyż zwiększa czułość kierowania podczas jazdy z bardzo dużymi prędkościami, to w przypadku skuterów się nie sprawdza.
W rezultacie technologia CTT zmniejsza siłę potrzebną do prowadzenia pojazdu. Dunlop dostosował kształt ściany bocznej opony w taki sposób aby zwiększyć łatwość skręcania, co stanowi doskonałą zaletę dla miejskich użytkowników, którzy chcą pokonywać zakręty zwinnie i szybko
– Łącząc sprawdzone technologie, takie jak bieżnik iGT i opasanie JLB z najnowszym rozwiązaniem Camber Thrust Tuning, jesteśmy pewni, że oferujemy optymalny wybór użytkownikom mocniejszych i usportowionych skuterów producentów takich jak BMW, Kymco, Suzuki, SYM i Yamaha – powiedział Dmitri Talboom, Menedżer Produktu na Europę w Dunlopie.
Yamaha jako pierwszy z producentów, postanowiła wyposażyć model Tmax 530 rocznika 2017 w ogumienie Dunlop RoadSmart III SC.
Opona jest dostępna w dwóch rozmiarach przednich (120/70R14 i 120/70R15) oraz dwóch rozmiarach tylnych (160/60R14 i 160/60R15) dla szerokiej grupy skuterów.
Fot.: Yamaha i Dunlop