Aż 1,2 mln przejechanych kilometrów i 31 miesięcy wszechstronnych testów poprzedziło powstanie opony motocyklowej RoadSmart III.
Po najbardziej intensywnym i rygorystycznym programie testowym w europejskiej historii marki Dunlop, nowy model opony jest gotowy, by stawić czoła największym wyzwaniom na różnorodnych drogach.
Zobacz także:
Dunlop Europe zakończył właśnie testy najnowszej opony. Intensywne prace inżynierów pozwoliły stworzyć oponę o wysokich osiągach i długich przebiegach. Opona RoadSmart III to kolejna generacja opon motocyklowych z linii RoadSmart.
Od poprzedniczek różni ją przede wszystkim połączenie odpornej na zużycie mieszanki oraz unikatowej technologii bieżnika iGT (ang. Interconnecting Groove Tread). To pierwsza tego typu konstrukcja marki Dunlop i jednocześnie pierwszy wzór opracowany przez Studio Zaawansowanych Projektów, należące do Dunlop Europe.
RoadSmart III zaprojektowano specjalnie z myślą o potrzebach europejskich motocyklistów, którzy nierzadko poruszają się w warunkach surowej Północy. Technologia iGT podnosi osiągi opony na mokrej nawierzchni, natomiast innowacyjna konstrukcja bieżnika zapewnia wyższą trwałość i równomierne zużycie przez cały okres eksploatacji.
– Aby osiągnąć nasz cel, jakim było stworzenie wyjątkowej opony w swojej kategorii dla europejskich motocyklistów, wypróbowaliśmy ponad 200 różnych mieszanek bieżnika i rozwiązań konstrukcyjnych. Trwający ponad 31 miesięcy intensywny program testów obejmował nowe materiały, koncepcje bieżnika i rozwój zaawansowanych mieszanek, które złożyły się na ostateczną specyfikację opony – podsumował program testów RoadSmart III Andy Marfleet, menedżer marketingu Dunlop Europe Moto.
Opona Dunlop RoadSmart III trafi do sprzedaży w styczniu 2016 r. W skład tej linii opon wejdzie 18 rozmiarów i specyfikacji – oponę będzie można montować zarówno w motocyklach sportowych i turystycznych o dużych pojemnościach silnika, jak i w najnowszej generacji motocykli średniej wielkości.