DUNLOP: NOWA OPONA MOTOCYKLOWA SEGMENTU HYPERSPORT

SportSma1

Dunlop wprowadził do sprzedaży nową oponę motocyklową dla segmentu hypersport. Zaprojektowana została dla najlepszych osiągów na drogach, lecz sprawdzająca się również na torze.

Dunlop SportSmart2 Max łączy wiedzę wypracowaną przez markę w mistrzostwach świata wyścigów długodystansowych z doświadczeniem pozyskanym w procesie rozwijania ogumienia RoadSmart III Sport Touring.


Zobacz także:

OPONY

MOTOCYKLE


 

Przygotowując nową oponę, europejski zespół rozwojowy Dunlop postawił sobie ambitne cele. Poprzednia generacja SportSmart2 zyskała dobrą reputację jako ogumienie wyróżniające się świetną przyczepnością. Dlatego następczyni musiała utrzymać parametry, osiągając jednocześnie nowe wartości w dziedzinie prowadzenia, reaktywności i trwałości. Aby osiągnąć wyznaczone cele, Dunlop skupił się na czterech aspektach.

Rayon i Aramid JLB w konstrukcji opony przedniej. Wykorzystując wiedzę pozyskaną w procesie rozwoju opony RoadSmart III Sport Touring, która zwyciężyła w wielu testach, Dunlop opracował zaawansowaną konstrukcję opony przedniej, aby uzyskać trwałe osiągi przy jednoczesnym skróceniu czasu nagrzewania. Nowa konstrukcja zmniejsza odkształcenia opony powstające wskutek oddziaływania siły odśrodkowej przy dużych prędkościach, szczególnie przy znacznym kącie nachylenia, dzięki czemu trwałość opony wzrosła aż o 25 proc.

Innym ważnym celem inżynierów Dunlop było zapewnienie optymalnych właściwości prowadzenia przy niższej temperaturze roboczej. Nowa konstrukcja daje motocyklistom poczucie pewności zarówno podczas podróży jak i jazdy na torze.

Zoptymalizowany profil przedni i zmieniona konstrukcja ściany bocznej. Poprzednia opona SportSmart2 zyskała uznanie za doskonałą przyczepność, dlatego Dunlop postawił na poprawę właściwości prowadzenia, tak by nowa wersja opony zasługiwała na miano ‘Max’. Nowy profil oznacza większą lekkość prowadzenia, poprawioną reaktywność podczas wchodzenia w zakręty oraz mniejszą skłonność do ‘wstawania’ podczas hamowania w zakręcie. Przy pokonywaniu zakrętów z bardzo wysoką prędkością, nowa, stopniowana ściana boczna daje większe poczucie pewności przy dużych kątach nachylenia.

Mieszanka trzech polimerów i krzemionka o dużej dyspersyjności. Aby poprawić zachowanie na mokrej nawierzchni bez utraty przyczepności na suchej nawierzchni, Dunlop opracował zaawansowaną mieszankę, która powiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, zapewniając maksymalną przyczepność w mokrych i zimnych warunkach. W porównaniu z poprzednim modelem, nowa opona ma o 4 proc. większą przyczepność na mokrej drodze.

Konstrukcja Multi-Tread z tyłu. Filozofia Dunlop ujęta w haśle ‘Stronger for Longer’ przyniosła sukcesy w długodystansowych mistrzostwach świata (EWC) FIM. Motocykle wyposażone w opony marki zdobyły od 1994 roku 16 mistrzostw świat, a opatentowana opona tylna Multi- Tread stała się kluczowym czynnikiem tych sukcesów. Opona SportSmart2 Max zawiera mieszankę centralną o wysokiej trwałości oraz mieszankę obszaru barkowego zapewniającą wysoką przyczepność. Takie rozwiązania gwarantuje równomierne zużycie i niezmienne osiągi na drodze.

Opona SportSmart2 Max jest obecnie podstawą szerokiej oferty opon Dunlop hipersport.

– Najnowsza opona torowa GP Racer D212 weszła do sprzedaży w styczniu, a SportSmart2 Max dołącza w lutym dzięki czemu Dunlop będzie oferować najnowszy i najbardziej innowacyjny asortyment w segmencie hipersport – powiedział menedżer marketingu opon motocyklowych w regionie EMEA, Andy Marfleet.