Dunlop wprowadza na rynek nową oponę letnią klasy Ultra High Performance – Sport Maxx RT2, która zastąpi wielokrotnie nagradzany model Sport Maxx RT.
Nowe ogumienie wyróżnia się świetną przyczepnością i trakcją, a także krótszymi czasami okrążenia na torze w porównaniu z poprzednim modelem.
Zobacz także:
Właściwości jezdne potwierdzają testy przeprowadzone na zlecenie Dunlopa przez niezależną organizację TÜV. Oponę skonstruowano w myśl filozofii marki, zawartej w haśle „Forever Forward”, której esencją jest zapewnianie ekscytujących wrażeń z jazdy. Źródłem wiedzy i inspiracji dla jej powstania była długa historia sukcesów Dunlopa w sporcie, w tym zwycięstwa w wyścigach na wytrzymałość.
Nowa opona zdała egzamin, o czym świadczą wyniki testu porównawczego przeprowadzonego przez niezależną organizację TÜV Süd, które potwierdzają, że sprawdza się ona w sytuacjach wymagających najwyższych osiągów. Samochód na oponach Sport Maxx RT2 w czasie testu na mokrym torze wykazał się doskonałą przyczepnością boczną. Ponadto, jak wynika z testu DEKRA przeprowadzonego na zlecenie Dunlopa, opona Sport Maxx RT2 wyróżnia się wyższą o 34 proc. trwałością bieżnika na najbardziej obciążonej osi.
Najważniejsze właściwości techniczne:
• mieszanka gumowa z domieszką gumożywicy dla maksymalnej przyczepności na mokrych i suchych drogach;
• duże zewnętrzne bloki barkowe dla większej przyczepności w zakrętach w porównaniu z poprzednim modelem;
• nowy wzór bieżnika z klockami skracającymi drogę hamowania w porównaniu z poprzednim modelem, szczególnie przy wysokich prędkościach;
• wzmocniony kord stalowy zapewniający krótszy czas reakcji opony na ruch kierownicą oraz lepszą trakcję w porównaniu z poprzednim modelem, inspirowany doświadczeniem Dunlopa i zwycięstwami w najtrudniejszym, 24-godzinnym wyścigu na bardzo trudnej Pętli Północnej toru Nürburgring.
– To opona klasy Ultra High Performance dla wymagających kierowców, którzy poszukują najmocniejszych wrażeń z jazdy. Wyniki testu potwierdzają, że osiągnęliśmy silną pozycję w segmencie UHP – powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyear EMEA.
Opona została już wybrana na pierwsze wyposażenie jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego. Firma Radical, najbardziej znana z samochodów wyścigowych, wybrała oponę Dunlop Sport Maxx RT2 do samochodu RXC Turbo model 2016. Pojazd ten jest inspirowany współczesnymi prototypami Le Mans i ma silnik o mocy ponad 500 koni.
Aerodynamicznie zaawansowana karoseria i skrzydła wytwarzają siłę porównywalną z samochodami wyścigowymi. RXC Turbo zaprojektowano z myślą o zaawansowanej jeździe torowej, przy zachowaniu możliwości poruszania po nawet najbardziej wymagających drogach publicznych.
Opony będą dostępne na obręcze o średnicy od 17 do 21 cali, a 80 proc. rozmiarów jest już dostępnych od marca.