Dunlop rozszerza asortyment opon zimowych o dodatkowe rozmiary wyposażone w technologię Noise Shield. Rozwiązanie to zmniejsza poziom hałasu wewnątrz pojazdu.
I to znacznie – bo nawet o 50 procent na wszystkich typach nawierzchni. Dzieje się to bez wpływu na inne parametry takich jak żywotność opony, zużycie paliwa, czy prędkość maksymalna.
Zobacz także:
Hałas wewnątrz samochodu może pochodzić z różnych źródeł, najczęściej są to dźwięki dobiegające z otoczenia zewnętrznego pojazdu, powodowane przez wiatr, prędkość oraz warunki drogowe. Drugim źródłem może być pojazd – pracujący silnik, konstrukcja samochodu, a także opony.
Przyczyną hałasów pochodzących z ogumienia jest rezonans powstający w przestrzeni powietrznej opony, powodowany przez wibrację powietrza w jej wnętrzu, co w konsekwencji przenosi się na konstrukcję auta. Opracowane przez inżynierów brytyjskiej marki rozwiązanie, bazujące na warstwie zaawansowanej pianki wewnątrz opony, pozwala zmniejszyć rezonans powietrza nawet o 4dB.
Technologia wygłusza bowiem szczytowy dźwięk w komorze powietrznej opony nawet o 11 dB, co przekłada się na niższy o 4 dB poziom hałasu w kabinie, czyli nawet o połowę w szerokim zakresie prędkości.
– Z dumą rozszerzamy ofertę opon z technologią Dunlop Noise Shield o pięć kolejnych rozmiarów. Technologia pozwala kierowcy cieszyć się jazdą, nawet podczas trudnych zimowych warunków – powiedział Martijn de Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA.
Dunlop wprowadza pięć kolejnych rozmiarów opon wyposażonych w technologię Noise Shield w asortymencie zimowym Winter Sport 5, które uzupełniają dotychczasową ofertę 22 rozmiarów.