DUNLOP: NOWA LINIA OPON DO KAŻDEGO RODZAJU DROGI

Dunlop_noc1

Dunlop wprowadza całkowicie nową linię opon ciężarowych, które oferują lepsze niż kiedykolwiek przystosowanie do każdego rodzaju drogi.

Portfolio marki zostało wzbogacone o produkty na oś kierowaną – SP346, oś napędową – SP446 oraz naczepy – SP246. Nowe ogumienie oferuje nie tylko przebiegi dłuższe nawet o 10 procent oraz poprawioną efektywność paliwową w stosunku do poprzedników, lecz także wysoką sprawność w zimowych warunkach.


Zobacz także:

OPONY


 

Wersje na oś kierowaną i napędową oznaczono symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) jak również znakiem M+S, co potwierdza że spełniają one surowe europejskie wymagania stawiane ciężarowym oponom na śnieg. Osiągi nowych opon Dunlop w przewozach długodystansowych i regionalnych, a także sprawność latem i zimą dają operatorom poczucie pewności i przygotowują ich pojazdy ciężarowe na wszelkie wyzwania.

Nowa linia opon klasy premium Dunlop przeznaczona jest dla flot, które działają we wszystkich sektorach drogowego transportu towarowego. Produkty marki oferują przebiegi dłuższe nawet o 10% przy transporcie typu dystrybucyjnego oraz niskie zużycie paliwa podczas przewozów długodystansowych.

Nowe opony drogowe Dunlop zapewniają utrzymanie mobilności pojazdów również w zimowych warunkach drogowych, ponieważ ogumienie na oś kierowaną i napędową spełnia surowe wymagania klasyfikacji 3PMSF oraz oznaczenia M+S. Umożliwia to flotom realizację działań operacyjnych w warunkach zimowych we wszystkich krajach Europy, które stawiają wymóg uzyskania powyższych homologacji.

Dunlop noc2

– Nowa linia opon Dunlop oferuje niespotykane wcześniej długie przebiegi, niskie zużycie paliwa oraz sprawność zimą zarówno w przewozach długodystansowych jak i regionalnych. Opony te zapewniają poczucie pewności właścicielom flot, którzy poszukują produktów oferujących równowagę pomiędzy długimi przebiegami i niskim zużyciem paliwa, co zapewnia obniżenie całkowitego kosztu posiadania i optymalizuje inwestycję w ogumienie. Dodatkową zaletą jest sprawność zimą, dzięki której pojazdy ciężarowe mogą pozostać w ruchu nawet podczas nieprzewidywalnych warunków drogowych. Opony SP346, SP446 i SP246 są gotowe podjąć każde wyzwanie – powiedział Michel Rzonzef, wiceprezes działu opon dla pojazdów użytkowych Goodyear w regionie EMEA.

Opona na oś kierowaną Dunlop SP346

Nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedniczka SP344, a także doskonałą trakcję i kontrolę w każdych warunkach. Innowacyjna konstrukcja bieżnika oferuje osiągi, za sprawą których ogumienie spełnia surowe regulacje dla unijnej homologacji opon zimowych dla pojazdów ciężarowych, jak również wymagania oznaczenia M+S.

Lamele, pogłębione w stosunku do modelu SP344, są tutaj kluczowym elementem, ponieważ zwiększają elastyczność bloków bieżnika i umożliwiają wydajniejsze zbijanie śniegu. Opona jest w niektórych rozmiarach dostępna w wersji High Load. Ogumienie na oś kierowaną pomaga kompensować zwiększone obciążenia osi przedniej, na przykład dodatkowym osprzętem wymaganym przez normę Euro VI.

Dunlop noc3

Opona na oś napędową Dunlop SP446

Wersja Dunlop SP446 na oś napędową oferuje dłuższe przebiegi przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem SP444. Ogumienie charakteryzuje się również doskonałą trakcją w każdych warunkach. Jednym z najważniejszych elementów dających przewagę pod względem osiągów jest podstawa lameli, która kształtem przypomina kroplę deszczu. Specjalna konstrukcja pomaga spełnić wymogi oznaczeń M+S i 3PMSF.

Dodatkową właściwością jest nowa technologia dwuwarstwowa. Zewnętrzna warstwa bieżnika jest wysoce odporna na ścieranie, natomiast wewnętrzna zmniejsza opór toczenia dzięki niskiej histerezie. Taka konstrukcja przyczynia się również do wydłużenia żywotności opony dzięki poszerzeniu bieżnika i wyższej wartości wskaźnika netto- brutto.

med res 3/4

Opony dla naczep Dunlop SP246

Nowe ogumienie dla naczep Dunlop SP246 z oznaczeniem M+S, które uzupełnia ofertę nowych opon SP346 i SP446 będzie dostępne w drugiej połowie roku w rozmiarach 385/55R22.5 160 (158) i wersji 385/65R22.5 164 (158) HL (High Load) umożliwiającej obciążenie osi przedniej do 10 ton, co pozwoli zwiększyć ładowność użytkową, a tym samym zwiększy wydajność operatorów flot.

Opony bieżnikowane Dunlop TreadMax

Wszystkie nowe opony Dunlop można bieżnikować i nacinać, co pomaga flotom zmniejszać koszty operacyjne. Marka udostępnia również bieżnikowane na gorąco opony TreadMax SP446, a bieżnikowane TreadMax SP246 będą dostępne w drugiej połowie roku.